Ja det visar ju inte på flexibilitet när man skriver som tex att "Tiden börjar räknas från den dag du tar emot din vara". Visste ärligt talat inte alls vad vi skulle ha med i köp villkoren så vi kollade på Brandos skyller på dom hehe.
Jag var in på din sida lite den såg bra ut, men jag misstänker att just skor är lite mer utsatta när det gäller returer än det du säljer. Man beställer inte hem 12 olika flaskor schampo för skojs skull som lördagsnöje för att sen skicka dom i retur. Så det är inte helt enkelt hur man ska göra.
Vi kanske ska
pröva på en period med fria returer när vi kommit in i det här lite bättre och annonsera om det genom Ad words. För det är helt klart den största tröskeln som kund att ta sig över.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyK
Håller med föregående talare om tryggheten vid köp. Istället för att upplysa kunden om vad han/hon är skyldig att göra, vill man som kund veta vad NI erbjuder mig,,
Tex "Tiden börjar räknas från den dag du tar emot din vara" käns lite onödigt att upplysa om.
Vi har kört med fria returer 6 månader nu, och det är förvånadsvärt få beställningar som kommit i retur.
|