Visa ett inlägg

Gammal 2017-03-21, 15:30
Fusion Fusion är inte uppkopplad
Ny medlem
Vara
Musikbutiken i Vara

Reg.datum: nov 2016
Fusion is on a distinguished road
Standard

Hej, Jag har samma dilemma. Det går inte i min bransch ( musikinstrument) att hålla några bra marginaler för dels är priserna samma i fysisk butik som på webb. Nationellt och internationellt, dels är kunderna också otroligt prismedvetna. Ska jag skicka ett paket som väger mer än 20 kilo ( vanligt för mindre digitalpiano ) Så hamnar frakten med avtal på runt 500 plus moms. Där ryker 10 % av bruttopriset för ett piano som kostar dryga 6000:-. Sen vill klarna ha 3,6% för att de får låna mina pengar i 14 dagar. (Vilket motsvarar en årsränta på 93%) Med en standard marginal på 25% så blir det ju inte mycket kvar. Nu börjar många internationella aktörer även erbjuda fri retur. Då blir det ju meningslöst för jag har ju fraktkostnader innan jag fått grejerna till mig plus alla hanteringskostnader. Sen blir man ju även tvungen att rea ut de prylar som returnerats då de får anses som begagnade. Mest pga att emballaget inte är intakt. men även pga att det alltid blir nån repa eller märke vilket inte tolereras av nästa köpare.
Svara med citat