Visa ett inlägg
  #2 (permalink)  
Gammal 2017-12-05, 06:21
Jimmy Öström Jimmy Öström är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 805
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Så här är det i början om man inte har fickorna fyllda med pengar.

1. Ser inga problem att ha hemadressen som returadress så länge som du skriver ditt företagsnamn och sen adressen.

2. Alltså 30m2 får du in typ 15 pallplatser på och då har du inte ens börjat bygga på höjden. Optimalt? Nej absolut inte. Men inget är optimalt i början, eller inte ens senare heller för den delen. Man kommer alltid brottas med olika "problem". Märk upp alla hyllplan med artikelnummer till dina produkter, bygg på höjden om det behövs och skaffa din en pall eller mindre stege. Få in artikelnummer och lagerplats på dina packsedlar så du enkelt hittar dina varor om du nu ska ha många olika sorter.

Investera i billiga trähyllor till en början som du fäster mot väggarna och ska du ha hyllor i mitten av rummet så satsa på lite stabilare hyllor som inte behövs fästas.

Tänk på att hålla nere dina utgifter, ju mer du håller nere kostnaderna ju snabbare kan du bygga upp ett vettigt lager på dom produkter du kränger mycket av. Ska du betala en massa tusenlappar i månaden på lagerlokal så kommer du inte kunna ha lika mycket i lager och därav kanske inte kunna sälja lika mycket pga längre leveranstider och "slut i lager" etc.



Citat:
Ursprungligen postat av erzuruma Visa inlägg
Hej!

Jag har tänkt att starta eget webbshop och undrar om jag kan få lite tipps och ideér inför mitt första lager..

1. Lager hemma?
Visst sakerna jag ska sälja tar väldigt lite plats, dock kommer jag ha stora kvantiteter samt brett sortiment. Ska jag ha mitt första lager hemma för att dra ner kostnaderna, men hur ska detta organiseras på bästa sätt? (hitta rätt på alla saker, veta hur mycket man har kvar utav alla saker mm.. appen Sortly kan de va nått? någon annan som har provat att ha sitt första lager hemma? hur gjorde ni?
Hur blir det om kunden ska returnera ett paket, då måste vår hemadress stå som returadress vilket inte er alls proffsigt ut, eller tänker jag fel?

2. Hyra lager?
Visst är det skönt med eget lager från början, men hur gör man första 6-12 månaderna innan man börja sälja tillräckligt mycket för att täcka kostnaden för hyran? När man inte bor i storstan kan det vara lätt med lokaler men i stockholm kostar det väldigt mycket.. hur stort ska man ha i början, ja menar hur mycket får man plats med i ca 20-30 m2 om man har hyllor mm..

extremt tacksam för hjälp och tipps..
Svara med citat