Ämne: B2B och frakt
Visa ett inlägg
  #2 (permalink)  
Gammal 2018-01-12, 06:32
Jimmy Öström Jimmy Öström är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB

Reg.datum: jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Jag sitter och funderar på om fraktjakt är rätt för dig när det gäller B2B (funkar bra för B2C dock tycker jag). Svindyrt att skicka till företag med fraktjakt, men till privatkunder kanon. Du har inga bra avtal mot företag tycker jag och absolut inte vid skrymmande. Nu vet jag i för sig inte hur mycket "skrymmande" du menar.

Som företagare tänker jag att jag vill se vilken fraktkostnad det blir (helst ingen såklart), så en fast kostnad tycker jag. Har du inte hur många produkter som helst är detta inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av sideways Visa inlägg
Hej,

Jag är intresserad att höra hur ni som jobbar med B2B och lite större skrymmande beställningar hanterar det här med fraktkostnad när det är fritt eget lager som gäller. Lägger ni på det direkt vid beställningstillfället i shoppen och i så fall hur har ni löst det? Eller lägger ni på det på fakturan först när ordern packats vägts och fraktpriset räknats fram? Jag använder Prestashop och har sneglat på fraktjakt modulen men vet inte jättemycket om den ännu.

Jag har hittills mest kört B2C och har använt fast fraktkostnad för enkelhetens skull men som nybliven distributör måste jag nog börja hantera fraktkostnad på ett bättre sätt.

/Johan
Svara med citat