Ämne: B2B och frakt
Visa ett inlägg
  #5 (permalink)  
Gammal 2018-01-12, 10:06
Jimmy Öström Jimmy Öström är inte uppkopplad
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB

Reg.datum: jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Jag skickar x antal paket genom er (och bara er ska tilläggas).

Att skicka tex 15 kilo med måtten 55x55x55cm kostar till privatperson hos er (om man har Fraktjakt+) 88 kronor (87,77 kr) via Schenker.

Medans till företag kostar det via schenker 233 kronor (232,51kr) och DHL 446 (446,11 kronor).

1st pall på ca 80 kilo med er (1,80 högt) kostar över 800 kronor (med Fraktjakt+) och via Edge eller tex via fraktnätverket så kostar det strav över 500 kronor.

Så ja i min värld är det svindyrt att skicka via er till företag om man tex jämför med DHL Edge.

Jag pratar inte om er tjänst och att man kan koppla sitt egna avtal till er, det är jättebra och ni har en bra tjänst för tro mig annars hade jag inte kört via er. Så du får skilja på äpplen och päron här.

Citat:
Ursprungligen postat av Fraktjakt Visa inlägg
Är det svindyrt att skicka till företag genom Fraktjakt? Beror ju på vilket fraktavtal du använder i systemet, vikt, storlek, pall, paket, inrikes, utrikes. Du kan också lägga in alla dina egna fraktavtal i Fraktjakt och då är det dina egna fraktpriser som du har med transportören som kommer visas och du kan jämföra frakttjänster och själv välja den frakttjänst som passar dig bäst. Vid bokning på egna fraktavtal så agerar Fraktjakt bara bokningsmotor, skapar frakthandlingar, spårning, historik mm.
Svara med citat