Visa ett inlägg
 
Gammal 2018-03-20, 15:33
David91 David91 är inte uppkopplad
Ny medlem
ingen
budstjärnorna
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
David91 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av extraledljus Visa inlägg
Startar en ny tråd för att dela externa rapporter som ger bra insikter om trender och marknader. Genom dessa lärdomar kan vi operativt förbättra e-butiker och ge våra kunderna det bästa service och en unik upplevelse.

Ett första tips är E-barometern

Ett annat tips är KPMG "The truth about online consumers" - mer kring marknadsföring men värdefulla insikter. De listar 4 steg till köp:
Steg 1 - Medvetenhet: Triggers och influencers
Steg 2 - Behandling: produkt- och företagsforskning
Steg 3 - Konvertering: bestämmer var och när man ska köpa
Steg 4 - Utvärdering: Erfarenhet och feedback


Ständiga förbättringar är ett måste för att hela tiden ta hand om våra kunder men även för att svensk e-handel ska hålla bra kvalitet. Lyfter upp två frågor:
1. Hur ser köpprocessen ut för de olika generationerna: baby boomers, generation x och millenials. Hur ökar man bäst servicen för att göra dessa grupper nöjda?
2.Vi försöker i vårt e-butik att samla feedback efter köpprocessen genom konversation med kunderna via e-post - hur gör ni dessa undersökningar för att säkerställa att t.ex. logistiken har gått smidigt till. Vi får information från transportören men denna data är främst siffror.
Det som är absolut viktigast i E-handel är att bygga upp sidan för kunden. Den ska vara serviceinriktad och kunden ska lätt kunna orientera sig igenom hemsidan. En annan tips är att undersöka allt man gör, dessa kan man lätt undersöka via google anaytics och läsa av hur kunderna beter sig på hemsidan och vilka de egentligen är. Dessa ska man utveckla. Bättre att ta hand om dessa kunder och utveckla detta än att jaga nya hela tiden.
Svara med citat