Visa ett inlägg
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-06-06, 12:55
jp2 jp2 är inte uppkopplad
Nyfödd
japanspelshop.se
Japanspel

Reg.datum: jan 2013
jp2 is on a distinguished road
Standard Kan man stämma bedragare för att få tillbaka pengar?

För 1,5 år sedan så handlade en kund av mig i tre omgångar i olika namn. Det var cirka 1000 kr varje gång. Han använde sina grannars namn. För den som undrar så bor han på Balladgatan i Örebro ifall någon annan råkat ut för honom.

Eftersom jag inte skickade det som rekommenderat utan som varubrev så fick jag inga pengar av Payson / Klarna. Jag vet det skulle gå till rättegång men det tog sin tid och när jag frågade senast så hade polisen som hade hand om det bytt position så jag fick inget svar. Men några pengar lär jag väl inte få den vägen.

Är det någon poäng att stämma honom? Hur gör man då? Får man ens några pengar iom att personen inte har några, eller innebär det bara kostnader för mig? Behöver man anlita en advokat?

Personen försökte bedra mig igen för ett halvår sedan faktiskt. Det var samma typ av varor han köpte. Ringde dock upp den han ID-kapat och hörde mig för och han hade inte beställt. Tyvärr är det ju upp till han som blev ID-kapad att anmäla så det fanns inget mer jag kunde göra.
Svara med citat
Annons