Visa ett inlägg
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-12-06, 20:59
kaiserkarl kaiserkarl är inte uppkopplad
Nyfödd
www.detailery.se
Detailery HB

Reg.datum: jan 2017
kaiserkarl is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av George Visa inlägg
Om jag som potentiell kund tittar på ett av doftljusen så blir jag skrämd av den stora textmassan under produktbeskrivningen, det tar helt enkelt emot att börja läsa texten.

Försök att luckra upp texten så att den blir lättare för ögat, dela upp mycket långa stycken i mindre och ha lite mer mellanrum mellan dem.

Använd även rubriker och underrubriker. Förutom att ge besökaren en snabb överblick över texten och flera ställen att börja läsa texten på, hjälper det även SEO-mässigt förutsatt att rubrikerna är väl valda.

Lämpliga ställen att ha rubriker skulle kunna vara ovanför stycken som handlar om motivet, doften och konstnären (som även skulle kunna ha flera underrubriker).
Hej George!

Tack så mycket för bra input...ja du kan säkert ha en poäng i det du säger...jag tänkte att det var hyfsat tydligt när stycket som handlar om doften var fetad...men det är ju lätt för mig att säga! väldigt lätt att bli hemmablind...bra att du säger det! om vi bortser från det då, vad tycker du om texten? bra? för mycket onödig info, eller ger det mervärde?

Jag tar till mig av dina åsikter och ska prova att rodda om lite, jag vill ju inte gärna skrämmas...
Svara med citat