Visa ett inlägg
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-12-14, 20:57
switchblade switchblade är inte uppkopplad
Ny medlem
ingen
Homeplace

Reg.datum: okt 2018
switchblade is on a distinguished road
Standard Frakt av tunga måttbeställda produkter med låg volym

Hej ehandel

Jag har ett dilemma som jag försöker lösa och som jag hoppas att någon här inne har erfarenhet av.

Jag håller på att starta upp en e-handel som kommer att sälja måttbeställda inredningsprodukter enligt listan nedan:
  • Glaspartier i industridesign
  • Måttbeställd sten t.ex. stenskivor, stenplattor osv.
  • Måttbeställda bord i olika material (sten, trä och metall)
  • Måttbeställda speglar
  • Måttbeställda räcken och stolpar

Som ni kan se så är det grejer som kan väga allt mellan 5-150kg beroende vad det är för något.

Sakerna kommer att skeppas från ett land utanför Sverige via ett fraktflöde som vi kommer att samköra med ett annat bolag. Så fram till sverige är det inga problem.

Utmaningen blir när sakerna har kommit till Sverige då vi inte har något lager och egentligen bara vill lasta av grejerna någonstans och byta till inrikesfrakt på enklast möjliga sätt.

Det är här jag blir lite osäker på hur man bäst löser frakten till slutkund.

I bästa fall kanske första fraktbolaget kan släppa av produkterna på t.ex. ett schenkerställe och där tar dem vid och fraktar sista biten men då vet jag inte hur man ska göra med fraktsedlar osv? Det kanske hade gått att skriva ut när de skeppas från ursprungslandet så de är "färdiga" när de kommer fram?

Alternativt så hyr man in sig på någon typ av logistikhotell som tar emot varorna, skriver ut taggar och även står för frakten som t.ex. https://fraktkompaniet.se/tjanster/

Någon som har några tips eller idéer?

Stort tack på förhand

//David
Svara med citat
Annons