Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #51 (permalink)  
Gammal 2010-10-09, 18:30
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Varför binda upp kapital om man inte har planer på att använda 500 kreditupplysningar det närmaste året? Själv tycker jag det är enkelt att betala för det man använder och inte för det man kommer använda om 2-3 månader.

/Patrick
Svara med citat
Annons
  #52 (permalink)  
Gammal 2010-10-09, 21:51
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Jag brukar jämföra med den avkastning jag kan få för pengarna på annat håll. Och jag har svårt att få pengarna att avkasta 30% under den tid jag förbrukar kreditupplysningarna. Det är ju inga pengar som direkt påverkar ens likviditet vi talar om.
  #53 (permalink)  
Gammal 2010-10-09, 22:54
Nyfödd
ingen

Standard

Näe det e det inte, jaja.. Ville bara informera om att www.vismaonline.se är ett mycket bra alternativ om man inte vill köpa hundratals kreditupplysningar i förskott.

Sedan gör man som man vill.

/Patrick
Svara med citat
  #54 (permalink)  
Gammal 2010-10-09, 23:01
StuffBays avatar
Nyfödd
www.stuffbay.se

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Hehe, okej, det var det syftet var

Då tackar jag för tipset. Kan vara bra att veta om man är ny och inte vill/kan köpa flera i taget.

Men vi föredrar vårat sätt
  #55 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 12:14
Nyfödd
Anonymitet

Standard

Hej!

Försöker Creditsafe blåsa mig deluxe eller vad händer.

Håller på att lansera min hemsida och i detta omfång sköta fakturering själv till en start.
Mailade dem och bad om prisuppgifter och demo.

Skrev att initiellt så vill jag köpa 100st krediter för testfasen av hemsidan samt uppstarten, men sen 500 i stöten.

Fick till svar att det lägsta pris hon kunde ge mig för 100st var... 3000kr... När jag läser era svar här så verkar det som att dem ligger i omfånget 3-5kr +-moms..

What what tänker jag då.. Är det en uppstartsavgift? Det nämnde hon inget om.. utan det va 3000kr för 100st upplysningar.. ska jag ens bemöda mig med att besvara????
Svara med citat
  #56 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 12:23
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

De har en synnerligen varierande prissättning, och jag har också blivit erbjuden priser på runt 20kr/st av dem. Därför är jag inte kund där, utan ringde shj, Justitia, istället.
  #57 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 12:28
sailorcaps avatar
Har Ehandel.se som hobby
Http://Room99.se

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Det kanske beror på kollektiv avtal. T.ex. så finns alternativet för implementering av creditsafe i wikinggruppens lösning.
Svara med citat
  #58 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 13:22
Nyfödd
Anonymitet

Standard

Fick ett nytt mail där hon nu erbjöd 100 för 2000kr efter att jag vänligen men bestämt nekat. Hon skrev också att den integrerade tjänsten med webshoppen var billigare men nämnde inga priser...

20kr är fortfarande i extremaste graden.
Parvelito.. är dina ansökningar Manuella eller integrerad i shoppen...
Är det någon som har kostnader för manuella ansökningar till hands?
Svara med citat
  #59 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 13:46
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Mina är helt manuella, och jag betalade 1695kr för 500st av SHJ utan att jag ens försökte pruta eller behövde tjafsa. I slutänden är det värt en del, det också, för krångelfyllda relationer med partners har man inte tid med.

Som någon annan skrev så kan man tydligen via Visma köpa kreditupplysningar styckevis för 5kr/st, och är det 100st du är ute efter är ju det en rätt bra deal. Hos Ratsit tror jag att de kostar 9kr. Under alla omständigheter är det väldigt mycket billigare än det som Creditsafe erbjuder dig.
  #60 (permalink)  
Gammal 2010-10-14, 22:42
martinkilands avatar
Flitig Medlem
Kilandsmattor.se
@martinkiland

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Har använt ratsit ett tag. Där betalar man 7 kr per kredit. Men nu senast fick vi 30% rabatt på när vi köpte krediter värda 800kr ord. pris. Vilket ger ett pris på 4,9 kr per kredit.

Men nu skaffar vi Klarna så nu slipper vi oro oss för obetalda fakturor framöver.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are