Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Vilket är bästa betallösningen för utländska kunder?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103705

    Hej,

    Vi använder för tillfället en ganska enkel webshop via BigCartel och med Stripe och PayPal som betalningslösningar. Språket är engelska och valutan USD då vi till 95% har kunder från utlandet. Vi har ca 30 beställningar/månad i nuläget och de ligger på ca 500-1000kr/order.

    Vi håller nu på att bygga upp en mer avancerad webshop via Textalk istället för den vi har för att kunderna även ska kunna välja språk och valuta.

    Behöver nu råd kring vilket eller vilka betalsystem vi ska välja. Vi har jämfört betallösningarna via e-handels sida men är fortfarande villrådiga. Både PayPal och Stripe känns som rätt dyra om än smidiga lösningar. Klarna ingår automatiskt för svenska kunder och PayPal har vi också aktiverat men vad ska vi ta utöver det?

    Vi vill kunna erbjuda en kortbetalningslösning för utländska kunder som både tar många olika sorters kort och inte är alltför dyr förutom PayPal. Det verkar finnas en hel del olika varianter både med inlösenavtal och utan. Har varit i kontakt med Certitrade men dom har en hög månadskostnad och det vill vi helst slippa. Är det någon som har erfarenhet av Bambora?

    Alla råd tas tacksamt emot – Johanna

    #182173
    NO LINGO
    Deltagare

    Hur många olika sorters kort behöver ni kunna ta? Och behöver du kunna erbjuda alla kort från start? Vad har ni fått för önskemål från era kunder?

    En bra och trygg tjänst som tar många/alla olika sorters kort kostar pengar, det går det inte att komma ifrån. Tror att ni borde komma ganska långt internationellt med Paypals kortlösning om än att den oxå kostar men då bara per transaktion.

    #182175
    Ricky
    Deltagare

    Nu ligger min firma vilande/inaktiv, men jag spånade innan lite på att bege mig ut på europeiska marknaden och tittade då på HiPay. Vad jag förstod, så fungerar HiPay ungefär som Payson – d.v.s. inga fasta månadsavgifter. För egen del var den också lätt att implementera i min plattform (Prestashop).

    #182186
    Stefan72
    Deltagare

    Jag tycker man kan fundera så här istället: Hur många utländska webshopar har stöd för nordliga språk och nordliga betalningspartners? Jag måste ha missat nåt här men har man bara ett “kort” så spelar det väl ingen roll i vilken sorts portal man betalar ? Samma med valutan. En amerikan lär väl kunna betala i SEK på samma sätt som vi betalar i USD?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.