Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Dagens bästa B2B betalmodul

Etiketter: , ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103858
    JHA
    Deltagare

    Hej!

    Vi har använt oss av Klarna’s modul (ej checkout) för vår butik som endast är B2B. Problem med 1) kreditgräns och 2) leveransadress annan än företagsadress är vanliga.

    Lång betalprocess med många fält som skall fyllas i gång på gång är också irriterande, speciellt om många kunder är återkommande och har konton sedan tidigare där de fyllt i sin information.

    Jag är intresserad av att höra om någon testat Klarnas nya B2B checkout eller Collectors B2B checkout. Alternativt, finns det något annat bra alternativ?

    Tack på förhand!

    Plattform: Magento
    Butik: outofhome.se
    Sysslar med: Grossist av storköksartiklar till restaurang, hotell och café.

    #182749
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag har testat klarnas b2b checkout, den ligger just nu ute för test hos en del ehandlare. Den är smidig och fungerar bra om du har både b2c och b2b, vet dock inte hur bra den är om du har större företag, typ kommuner, landsting mm med specialvarianter, men för vanliga företag skulle jag säga att den fungerar mycket bra. Du kan se den live i tvalshoppen.se hos mig. tror att även coolstuff kör den om jag inte minns fel

    #182750
    markus.jansson
    Deltagare

    Hej!

    Ungefär hälften av Payers kunder säljer enbart eller mestadels mot B2B, så jag har suttit med en del spännande projekt där. Både för grossister, återförsäljare och andra.

    Våra kunders slutkunder (små företag, mindre företag, kommuner m.m.) har ofta haft väldigt olika behov för hur betalflödet (främst fakturan) skall fungera, så vi har utvecklat en avancerad filtrering för att kunna automatisera det riktig snyggt. Vi kan ställa in hur många saker som helst per er slutkund när det gäller fakturaservice där vi inte köper över er fordran, men sköter all administration åt er genom våra automatiserade system. Slutkunderna får de som blir enkelt för dem, och ni får det automatiserat så att ni inte drunknar i det administrativa.

    Vi har även fler mertjänster som hjälper till att stärka relationen mellan er och era kunder. Färdig modul för Magento finns som också går att anpassa lite efter era önskemål med adresshämtning och andra saker för att göra det riktigt smidigt. Vi kör allt-i-ett med kort, bank, faktura, delbetalning och även Swish (så fort Swish Handel drar igång igen), men ni behöver såklart inte använda allt om ni inte vill.

    Du får gärna höra av dig direkt via mail (markus.jansson@payer.se) eller ringa in om du vill veta mer, så kan vi se om våra tjänster kan passa. Vore kul oavsett att höra lite om era utmaningar och behov!

    Mvh Markus
    Product Manger på Payer.se

    #182753
    JHA
    Deltagare

    @Kodmyran 88615 wrote:

    Jag har testat klarnas b2b checkout, den ligger just nu ute för test hos en del ehandlare. Den är smidig och fungerar bra om du har både b2c och b2b, vet dock inte hur bra den är om du har större företag, typ kommuner, landsting mm med specialvarianter, men för vanliga företag skulle jag säga att den fungerar mycket bra. Du kan se den live i tvalshoppen.se hos mig. tror att även coolstuff kör den om jag inte minns fel

    Tack för ditt svar. Ser betydligt bättre ut än min Klarna-checkout. Kan man ställa in så att “Företag” är default? Snygg shop, blir nog ett köp där framöver :)
    /Jacob

    #182754
    JHA
    Deltagare

    @markus.jansson 88616 wrote:

    Våra kunders slutkunder (små företag, mindre företag, kommuner m.m.) har ofta haft väldigt olika behov för hur betalflödet (främst fakturan) skall fungera, så vi har utvecklat en avancerad filtrering för att kunna automatisera det riktig snyggt. Vi kan ställa in hur många saker som helst per er slutkund när det gäller fakturaservice där vi inte köper över er fordran, men sköter all administration åt er genom våra automatiserade system. Slutkunderna får de som blir enkelt för dem, och ni får det automatiserat så att ni inte drunknar i det administrativa.

    Tack för ditt svar! Vi har redan en schysst lösning för de som vi tar risken för. Det är de som ramlar in på random som vi inte vill ta risken för som vi vill förbättra upplevelsen för. /J

    #182755
    Hakan K
    Deltagare

    Vi kör med Klarna´s gamla lösning(ej Checkout) för företag och de tar risken och det är 30 dagars faktura med alla fält som behövs för kommun, landsting och vanliga företag och det funkar utmärkt för oss, kolla in själv på http://www.hiko.se och se vad du tycker!

    #182757
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @JHA 88621 wrote:

    Tack för ditt svar. Ser betydligt bättre ut än min Klarna-checkout. Kan man ställa in så att “Företag” är default? Snygg shop, blir nog ett köp där framöver :)
    /Jacob

    Det beror lite på hur leverantören byggt hur enkelt det är antar jag men hos oss kan man göra det och jag gissar att andra plattformar kommer att göra likadant.

    Tack för vänligheten. Du är välkommen som kund

    Bara som en vänlig påminnelse, ni som testar kassan hos oss kan väl vara snälla och inte trycka igenom ordern när ni bara vill se kassan, den syns i alla fall. Jag är lite less på mail nu från folk som vill ta bort “ångrade” ordrar.:)

    #182758
    pyhobby
    Deltagare

    Lagd order ligger, sluta kreditera börja fakturera:)

    #182838
    ake125
    Deltagare

    Det var spännande att prova Klarnas B2B Checkout som de utvecklat i över 4 år.
    När jag gick vidare med mina företagsuppgifter kom mitt personnummer fram i nästa steg.
    Och alla fält i övrigt var tomma.

    Testade jag i ett inkognitofönster så fungerade det som tänk och där verkar det mycket bra.

    Men ganska otroligt att det fortfarande buggar.

    #182872
    markus.jansson
    Deltagare

    @JHA 88622 wrote:

    Tack för ditt svar! Vi har redan en schysst lösning för de som vi tar risken för. Det är de som ramlar in på random som vi inte vill ta risken för som vi vill förbättra upplevelsen för. /J

    Okej då finns inget behov av den delen idag. Vi har även faktura med Fakturaköp, om ni vill att vi tar risken. Det går också att kombinera och ställa in ett flöde för fakturaköp och ett för fakturaservice, om man så vill.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.