Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Collector Checkout

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103922
    Dancar
    Deltagare

    Halloj!

    Tänkte bara höra om någon använder sig av Collector Checkout och om ni är nöjd med dem? Tittar lite på dem som möjlig lösning nu när vi ser över vår kassa. En liten recension eller återkoppling vore mycket uppskattat.

    God fortsättning!
    /Daniel

    #183030
    SimonForslund
    Deltagare

    Den har väl inte släppts ännu?

    Vart kan jag se hur den ser ut?

    #183031
    OscarJ
    Deltagare

    De pratade ju om Checkout 3.0 i somras. Även jag är intresserad av att se deras lösning :)

    #183159
    Sebastian_
    Deltagare

    Hej Daniel,

    Kollade du upp Collector något mer? Vad tyckte du om deras erbjudande?

    Såg att ni kör Svea på er hemsida – är du nöjd? :)

    /Sebastian

    #183160
    Dancar
    Deltagare

    Japp, jag har varit i kontakt med dem och sitter med kontraktsförslag nu. Kan konstatera att deras erbjudande är mycket bra, enligt min personliga åsikt troligen det bästa checkout-erbjudandet på marknaden.
    För Handlaren:
    – Inga fasta avgifter
    – Endast % på försäljningen, väsentligt lägre än exempelvis Klarna (oförhandlat)
    – Snygg smidig checkout (ej implementerat den ännu så har ingen erfarenhet av konverteringsgrad, dock troligen en mycket bra sådan).
    – Utbetalning dagen efter, bra för likviditeten.
    – Insights, data/statistik baserat på alla kunders köp. Lär känna dina kunder, skapa kundgrupper för riktade utskick etc.
    – Trevliga att ha att göra med, bra support etc.
    För Kunden:
    – Kund väljer betalningsmetod innan köp, till skillnad från många andra checkouts så tas inte någon kreditupplysning om man avser att betala med exempelvis kort.
    – 30 dagars faktura, vilket gör att kund kan betala fakturan tillsammans med sina andra räkningar. Minskad risk att glömma bort fakturan och därmed irritation.

    Om man tittar på Klarna, som får anses vara benchmark i branschen, så är Collector bättre eller likvärdiga på samtliga punkter för både handlare och konsument. Med reservation för konvertering som inte är utrett ännu.

    Allt baserat på mina egna erfarenheter och mina åsikter, samt ren fakta. Sen får andra ha sina åsikter och tycka jag har helt fel givetvis.

    #183161
    Sebastian_
    Deltagare

    @Dancar 89166 wrote:

    Japp, jag har varit i kontakt med dem och sitter med kontraktsförslag nu. Kan konstatera att deras erbjudande är mycket bra, enligt min personliga åsikt troligen det bästa checkout-erbjudandet på marknaden.
    För Handlaren:
    – Inga fasta avgifter
    – Endast % på försäljningen, väsentligt lägre än exempelvis Klarna (oförhandlat)
    – Snygg smidig checkout (ej implementerat den ännu så har ingen erfarenhet av konverteringsgrad, dock troligen en mycket bra sådan).
    – Utbetalning dagen efter, bra för likviditeten.
    – Insights, data/statistik baserat på alla kunders köp. Lär känna dina kunder, skapa kundgrupper för riktade utskick etc.
    – Trevliga att ha att göra med, bra support etc.
    För Kunden:
    – Kund väljer betalningsmetod innan köp, till skillnad från många andra checkouts så tas inte någon kreditupplysning om man avser att betala med exempelvis kort.
    – 30 dagars faktura, vilket gör att kund kan betala fakturan tillsammans med sina andra räkningar. Minskad risk att glömma bort fakturan och därmed irritation.

    Om man tittar på Klarna, som får anses vara benchmark i branschen, så är Collector bättre eller likvärdiga på samtliga punkter för både handlare och konsument. Med reservation för konvertering som inte är utrett ännu.

    Allt baserat på mina egna erfarenheter och mina åsikter, samt ren fakta. Sen får andra ha sina åsikter och tycka jag har helt fel givetvis.

    Riktigt bra, tack för ett bra svar! Är intresserad utav att köra Collector, hört bra om dem. Hade varit superintressant att se konverteringen med Collector jämfört med Klarna såklart. Återkom gärna när du har utforskat konverteringsgraden, hade varit grymt uppskattat. Du kan skicka ett pm :)

    #183163
    OscarJ
    Deltagare

    @Dancar 89166 wrote:

    Japp, jag har varit i kontakt med dem och sitter med kontraktsförslag nu. Kan konstatera att deras erbjudande är mycket bra, enligt min personliga åsikt troligen det bästa checkout-erbjudandet på marknaden.
    För Handlaren:
    – Inga fasta avgifter
    – Endast % på försäljningen, väsentligt lägre än exempelvis Klarna (oförhandlat)
    – Snygg smidig checkout (ej implementerat den ännu så har ingen erfarenhet av konverteringsgrad, dock troligen en mycket bra sådan).
    – Utbetalning dagen efter, bra för likviditeten.
    – Insights, data/statistik baserat på alla kunders köp. Lär känna dina kunder, skapa kundgrupper för riktade utskick etc.
    – Trevliga att ha att göra med, bra support etc.
    För Kunden:
    – Kund väljer betalningsmetod innan köp, till skillnad från många andra checkouts så tas inte någon kreditupplysning om man avser att betala med exempelvis kort.
    – 30 dagars faktura, vilket gör att kund kan betala fakturan tillsammans med sina andra räkningar. Minskad risk att glömma bort fakturan och därmed irritation.

    Om man tittar på Klarna, som får anses vara benchmark i branschen, så är Collector bättre eller likvärdiga på samtliga punkter för både handlare och konsument. Med reservation för konvertering som inte är utrett ännu.

    Allt baserat på mina egna erfarenheter och mina åsikter, samt ren fakta. Sen får andra ha sina åsikter och tycka jag har helt fel givetvis.

    Hur funkar det med delkrediteringar? Om en kund t.ex. returnerar en del av sin order. Finns där en smidig process?

    #183861
    Dancar
    Deltagare

    Hej igen,

    Nu har vi kört med Collector Checkout några dagar så jag tänkte återkomma med lite feedback till min egen tråd :). Jag kan bara säga att det motsvarade våra högt ställda förväntningar. Tilläggas bör att vi inte provat alla andra lösningar på marknaden. Kundtjänsten för merchants är fantastisk vilket visade sig reda vid integrationen. Mycket snabba svar och väldigt trevliga. Gränssnittet för admin är enkelt och bra och Collector Insights gör att det vattnas i ögonen för alla som är intresserade av statistik (och givetvis extremt nyttigt för din verksamhet). De kunder vi har pratat med har också varit nöjda, båda på köp via dator och mobila enheter. Konverteringsgraden har gått upp kraftigt men dels har det gått för kort tid för att egentligen uttala sig, vår gamla kassa var även ingen checkout utan kund fick skriva in alla uppgifter. Så de flesta betallösningar hade nog höjt konverteringsgraden. Jag låter därför den punkten vara osagd.

    Gällande returen så har vi lyckligtvis få sådana så det har vi inte hunnit prova ännu. Men det är inga problem att göra en delretur eller returnera hela ordern. Detta kan göras direkt i butiken om din integration har stöd för detta, annars görs det enkelt i admin.

    Allt detta till ett, för branchen, konkurrenskraftigt pris och med övriga fördelar som redan rapats upp tidigare i tråden.

    #183864
    SkalHuset.se
    Deltagare

    @Dancar 90182 wrote:

    Kundtjänsten för merchants är fantastisk vilket visade sig reda vid integrationen. Mycket snabba svar och väldigt trevliga.

    OT: Det kan man ju inte anklaga Klarnas handlarsupport att vara iaf…..

    Vi kollar lite smått på andra lösningar då vårt avtal med Klarna är på väg att gå ut i början av nästa år, så du får gärna återkomma i tråden igen om 1-2 månader och berätta mer om dina upplevelser!

    Två frågor om dök upp som någon kanske kan svara på: Kommer Swish komma i framtiden som betalningsalternativ? Måste man få utbetalning nästa dag eller kan man klumpa ihop sina utbetalningar?

    #183870
    Dancar
    Deltagare

    Gällande Swish så vet jag faktiskt inte, vad jag däremot vet är att de jobbar kontinuerligt med att utveckla produkten så jag skulle inte bli förvånad om nästa större uppdatering inkluderar Swish. Konstigt vore det väl nästan annars.

    Att klumpa ihop utbetalningar är inga problem, vi har en gång i veckan även om daglig utbetalning är standard. Det ska gå att justera efter ens egna processer och likviditetsbehov. Exakt hur flexibla de är vet jag faktiskt inte, det kan de nog svara bäst på själva :).

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.