Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Hips.com nåon som provat?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104375
    exxy19
    Deltagare

    Hej,

    Jag håller på och bygger uppp en webshop i opencart precis och har surfat runt en del på både frakt och betallösningssidor.
    Detta har resulterat i en del intressanta förslag i mitt facebookflöde.
    Det som hittills verkat mest lovande är något som heter hips.com

    De har samlat en massa olika betallösningar i en och samma tjänst och det kostar bara 1:79 kr +1,79% med undantaget att det tillkom 0.5% + 0.50 kr vid vidarebefordran till Paypal eller Swish.

    Nu håller jag inte på och säljer in deras tjänst utan tycker snarare att vad är haken?
    Är det någon som provat och kan uttala sig om det verkar stämma.

    Jag har ännu inte kollat om de har någon fungerande modul för opencart, har de det så verkar det ju klockrent om det inte är något de “glömmer” berätta.

    #184260
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tycker med dessa känns eller i alla fall ser väldigt bra ut på “papper”. Har själv tittat på dessa, men tyvärr är inte min plattform kopplad till dessa. Men hade den varit det hade jag lätt testat dom om villkoren sett bra ut (kontraktets tid etc).

    @exxy19 90823 wrote:

    Hej,

    Jag håller på och bygger uppp en webshop i opencart precis och har surfat runt en del på både frakt och betallösningssidor.
    Detta har resulterat i en del intressanta förslag i mitt facebookflöde.
    Det som hittills verkat mest lovande är något som heter hips.com

    De har samlat en massa olika betallösningar i en och samma tjänst och det kostar bara 1:79 kr +1,79% med undantaget att det tillkom 0.5% + 0.50 kr vid vidarebefordran till Paypal eller Swish.

    Nu håller jag inte på och säljer in deras tjänst utan tycker snarare att vad är haken?
    Är det någon som provat och kan uttala sig om det verkar stämma.

    Jag har ännu inte kollat om de har någon fungerande modul för opencart, har de det så verkar det ju klockrent om det inte är något de “glömmer” berätta.

    #184463
    barhom
    Deltagare

    Känns och ser bra ut på papper. Har testat att skicka in en ansökan för att testa deras API.

    #185055
    Haddock
    Deltagare

    Någon som har vidare erfarenhet av denna lev?

    MVH/

    #185067
    alex2
    Deltagare

    Hi,

    I’m using HIPS for my website, they are quite affordable and they can integrate with Shopify, which is the system I use. I’ve just started my website, so I don’t have a lot of experience with them, but so far so good, and their customer services have been good at replying and sorting out things.
    So would recommend to try them out.

    Good luck!

    Alex
    maisdesigns.com

    #184135
    Peder
    Deltagare

    Någon som har mer erfarenhet av Hips? Tycker det låter som en intressant helhetslösning. Finns inte med under jämförelse på Ehandel.se. Är det Hips själva som sköter faktura mot kunder. Jag har i dagens läge Svea Ekonomi för faktura i min butik och det känns ju säkert med Svea och Klarna, är det Hips själva som står för inkasso om kund ej betalar?

    #185252
    Inspiri
    Deltagare

    Lite sent efter trådstart men vi på http://www.inspiri.se kör just nu Hips. Funkat bra hittils. Bästa alternativet för oss som kör Shopify, så blev ett självklart val på så sätt.

    #176240
    Gr3fweN
    Deltagare

    Vi kör Hips på https://www.vvsobygg.se mest för att få tillgång till Swish för det är ont om bra Swish-lösningar till Magento. Funkar fint, snabb respons och ett trevligt dashboard. Tog bara nån dag innan vi var igång.

    #185349
    linda@kulform.se
    Deltagare

    @Gr3fweN 92132 wrote:

    Vi kör Hips på https://www.vvsobygg.se mest för att få tillgång till Swish för det är ont om bra Swish-lösningar till Magento. Funkar fint, snabb respons och ett trevligt dashboard. Tog bara nån dag innan vi var igång.

    Ser att ni skyltar “Klarna” på er sajt så jag tänkte bara höra om ni lagt ner hips igen och i så fall varför? Funderar på om det är värt att testa eller om man bör låta bli.:confused:

    #185414
    elitasson
    Deltagare

    @Jerry 92365 wrote:

    skriv i privata meddelanden, dela erfarenheter: D

    Bättre du skriver här så att vi alla kan ta del av informationen! :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.