Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Delbetalning auktionsverk?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104604

    Hej alla Ehandlare!
    Jag driver ett företag vid namn Norrlands Auktionsverk AB.
    Du hittar vår hemsida här: http://www.norrlandsauktionsverk.se

    Jag har stött på ett problem som jag hoppas någon här har svaret på.
    Kunden skapar ett konto på vår hemsida, lägger bud & sedan fakturerar vi kunden i vår plattform med en enkel PDF faktura via mail som kunden sedan kan betala med bankgiro eller swish, lokala kunder kan vi ta betalt i kortterminalen i kassan.

    Vad jag skulle vilja ha är ett sätt för distanskunder att delbetala sina köp.
    I och med att vi inte har en regelrätt webbutik så kan inte företag som Klarna hjälpa oss med denna lösning.

    Jag tänker mig något likt detta: Kurt Ove Larsson budar hem en diamantring för 25,000:-
    Han kontaktar oss efter han fått sitt vinnarmail & meddelar oss att han inte har möjlighet att betala den direkt utan vill göra en delbetalning.
    Vi fyller då in Kurt Oves personuppgifter i ett system samt fyller i vilket belopp.
    Fakturan skickas då elektroniskt till Kurt Oves mail där han via den länken kan betala sin faktura & välja betallösning, som exempelvis visa/mastercard eller delbetalning samt godkänna detta via Bank-id.

    Jag tycker att detta system bör finnas, om inte så kanske jag har givit er en miljardidé som ni mer än gärna får sno av mig.

    Tacksam för alla tips vi kan få!

    #185052
    Seinfeld
    Deltagare

    Jag skulle rekommendera dig att gå med i Facebookgruppen “Svensk E-handel”. En mycket aktiv grupp för frågor, bland annat kring olika plattformar och deras funktioner. Är detta inte ett ok svar för admin så åker jag på öronen. Men det får jag i så fall ta. Ha en bra dag.

    #185054
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag skulle säga att detta är Klarna offline, deras lösning för handel utanför webben. Dock tror jag att den endast erbjuds till butiker som redan har webbshop som komplement till deras fysiska handel men jag kan ha fel

    #185059
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag var även på webinarie i dag med Dibs, och de har en tjänst linkpay som är exakt vad du efterfrågar. Tag kontakt med dem

    #185062
    Stefan72
    Deltagare

    Sen är ju frågan om man vill sköta det själv eller om man vill låta andra låna ut pengar åt kunden ?
    Handlar det inte om oerhörda mängder kunder och man kan tänka sig att behålla intäkterna själv så kan man ju fakturera som vanligt uppdelat på x gånger och lägga på ränta.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.