Krönika:
Tobias Jonasson
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-04-24, 08:22
Ivrig
deladrulle.se
Delad rulle bifirma till Astrom EDS consulting AB
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 87
Arne_1921 is on a distinguished road
Standard En betald vara som inte hämtas ut

Vet inte om tråden platsar här men...

Jag har en kund som betalat med klarna som bara har några få dagar kvar på sig att hämta ut sitt paket. Klarna har däremot idag betalat ut pengarna till mig (trodde inte detta gjordes innan paketet hämtats ut....)


Så vad gör jag nu om han inte hämtar sitt paket (jag har ringt och sökt honom men inget svar....)?

Jag har i köpevillkoren angett att vi debiterar 400kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader. Frågan är om detta är något ja ska fakturera separat?

Hur göra med klarnafakturan? kan man betala tillbaka denna -400kr?
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-04-25, 08:31
Ny medlem
Kolektivet.se
AB
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 1
OliT is on a distinguished road
Standard

Jag skulle föreslå ett mejl till kunden med alternativ för omleverans med tilläggsfrakt. Alternativt går det väl att göra delretur via Klarna Online?
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-04-25, 11:41
mjo mjo är inte uppkopplad
Novis
Ingen
Inget
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 15
mjo is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arne_1921 Visa inlägg
Så vad gör jag nu om han inte hämtar sitt paket (jag har ringt och sökt honom men inget svar....)?
Låt det vara som det är tills kunden hör av sig. Du har ingen skyldighet att jaga kunderna.

Kommer paketet i retur så lägg det i ett hörn och avvakta att kunden hör av sig. Om kunden hör av sig och vill ha sitt paket, så skicka igen och debitera kunden för en frakt till om du vill. Om kunden istället vill ångra sitt köp, be och få kundens bankkonto och sätt in ordersumman (minus 400kr om du vill).

Eftersom kunden betalat via Klarna kan det också hända att kunden istället hör av sig till dom och ber dom kreditera fakturan. Klarna gör då detta på eget bevåg om dom anser att du fått varorna i retur (märklig inställning, men så gör dom). I det fallet kan du skicka en egen separat faktura till kunden om 400kr om du vill.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-04-25, 20:23
Ivrig
deladrulle.se
Delad rulle bifirma till Astrom EDS consulting AB
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 87
Arne_1921 is on a distinguished road
Standard

Tackar för infon! bra att veta till nästa gång, kunden har hämtat ut idag efter att dhl skickat brev tydligen..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Elodie Details AB söker:
Content Manager
TRIWA söker:
eCommerce Manager
Soft Goat söker:
Kundtjänstansvarig