Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Bästa betallösning kort

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104690
    peranders
    Deltagare

    Funderar på att starta webbutik. Finns någon aktuell översikt någonstans på bästa betallösning om man är en liten webbutik? Vad skall man tänka på då man väljer betalsystem? Antar att det är annat än bara pris?

    #185325
    gvh
    Deltagare

    Om du är liten, inte har ett eget starkt varumärke och har god marginal är priset för betallösningen inte så viktigt. Viktigare är att det funkar, är enkelt att sköta och att det har ett mervärde för kunden så att din butik stärks och lättare får avslut.

    Därför har jag Klarna. (Obs, inte sponsrat meddelande, och mellan raderna finns viss kritik då priset är tämligen högt) :)

    Jag ser nu att du skriver “Bästa betallösning KORT”, en majoritet av mina kunder betalar med faktura, Klarna-konto eller direktbetalning… vilket Klarna erbjuder förutom Visa/Mastercard.

    #185359
    peranders
    Deltagare

    @gvh 92239 wrote:

    Om du är liten, inte har ett eget starkt varumärke och har god marginal är priset för betallösningen inte så viktigt. Viktigare är att det funkar, är enkelt att sköta och att det har ett mervärde för kunden så att din butik stärks och lättare får avslut.

    Därför har jag Klarna. (Obs, inte sponsrat meddelande, och mellan raderna finns viss kritik då priset är tämligen högt) :)

    Jag ser nu att du skriver “Bästa betallösning KORT”, en majoritet av mina kunder betalar med faktura, Klarna-konto eller direktbetalning… vilket Klarna erbjuder förutom Visa/Mastercard.

    Då du säger mervärde för kunden och lättare får avslut, är det det här med snabb-checkout? Eller att Klarna känns pålitligt rent allmänt?

    #185362
    gvh
    Deltagare

    Jag menar båda sakerna. Allt som hjälper dig att få kunden till avslut är viktigt. Dessutom är det extra viktigt att få hjälp av t ex andras varumärken när man är liten.

    #185363
    peranders
    Deltagare

    Är ändå intresserad av priser, finns någon översikt?

    #185374
    peranders
    Deltagare

    Har försökt, men det är helt hopplöst att få ungefärliga priser. Verkar som om man i stort sett måste vara kunder hos dem sedan får man reda på vad det kostar.

    Dibs verkar ha 2.5kr/2.5% men ingen månadsavg?
    Klarna verkar hopplöst att få reda på pris hos utan att “registrera sig”
    Samma med Svea.

    #185970
    Hjaltebyran
    Deltagare

    Klarna kostar en del i månaden också, sen beror allt på avtal, hur mycket säljer du osv?

    #185990
    freshtess
    Deltagare

    @peranders 92230 wrote:

    Funderar på att starta webbutik. Finns någon aktuell översikt någonstans på bästa betallösning om man är en liten webbutik? Vad skall man tänka på då man väljer betalsystem? Antar att det är annat än bara pris?

    Vi är ute efter att börja sälja produkter inom hudvård och framförallt med fokus på ansiktsmasker. Dock i väldigt små nivåer.
    Någon som har ett bra tips?

    #185992
    allstars
    Deltagare

    Om det är små nivåer ska man fokusera på att hitta leverantör utan månadsavgift. När man har fått rullians kan man titta på andra lösningar (med månadsavgifterna) för att få ner kostnaderna för betaltjänsten.

    Certitrade kör med transaktionsavgifter; även andra. Kontakta de leverantörerna du hittar för att få prisuppgift.
    Du bör ha klart för dig uppskattat antal ordrar i månaden och genomsnittsbelopp per transaktion.

    #185993
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Stripe är mitt tips. Enkelt att komma igång med, bra support och helt okej priser.

    @freshtess 93159 wrote:

    Vi är ute efter att börja sälja produkter inom hudvård och framförallt med fokus på ansiktsmasker. Dock i väldigt små nivåer.
    Någon som har ett bra tips?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.