Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Kassasystem till butik och webbshop?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104749
    Schemming
    Deltagare

    Vet inte om det finns en gammal tråd med denna fråga – hittade ingen så jag ställer den igen i så fall…

    Jag tänker på att starta en butik och även samtidigt en liten webbshop. Har inte helt koll på det här med kassasystem och vad som fungerar bra för att integrera både webbshop och fysisk butik. Har ni några tips?

    Har läst på lite på om kassasystem hos Expertvalet, som jag tror kan sin sak, men vill ändå höra om ni har några bättre tips?

    Tar gärna också emot tips om finansieringsalternativ, borde man köpa eller går det bra att hyra?

    #185492
    FredrikGust
    Deltagare

    En av de lösningar som fungerar rätt bra när man har både fysisk butik och nätbutik är att välja Specter för hantering av order och butikskassa med kopplad betalterminal. Då kan man välja vilken e-handel man vill som sedan skickar order och kunder till Specter för hantering. Det tar en tag att vänja sig vid Specter, men när man väl vant sig att klicka väldigt många gånger för att leverera en order så uppväger den nya butikskassan ändå besväret med det övriga gränssnittet.

    Man kan också välja en e-handel som kan koppla upp sig mot Fortnox för att synkronisera lagersaldot mellan butik och e-handel. Just Fortnox är ett rätt trevligt system att arbeta i, men order- och lagerhanteringen lämnar ännu en hel del att önska, men de jobbar på det. Dock finns det ett flertal kassasystem och e-handelslösningar att välja bland.

    Easycashier är ett alternativ om det är så att man främst har butik och e-handel på sidan om så funkar det också rätt bra. Vi körde Easycashier mot Kodmyran innan vi bytte bort kassasystem mot Specter. Här äger Easycashier lagret och man gör alla inleveranser, justeringar av saldo och inventering med kassasystemet och så levererar e-handeln in uppdateringar när man säljer på nätet och så skickar kassasystemet till e-handeln när man säljer i kassan.

    Allt börjar dock med en kravspecifikation över hur det behöver fungera och en budget för hur mycket det får kosta.

    Det finns såklart en hel del andra lösningar där kassasystem har egna lösningar för e-handel. Min erfarenhet är dock att många av dem som också erbjuder e-handel för att de ”måste” inte nödvändigtvis utvecklas i samma takt som en e-handelslösning som kan kopplas mot ett kassasystem eller affärssystem.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.