Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Personupplysning vs mikroupplysning

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105059
    nextgen
    Deltagare

    Hej,

    Som ett e-handelbolag där du skickar ut ett paket med värde ungefär 1500kr och betalsättet är faktura. Borde man ta en komplett personupplysning (uc3) eller en mikroupplysning räcker? (uc13). UC har 20kr för mikro och 70kr för personupplysning och eftersom mitt bolag är en nystarted bolag och därav inte så många kunder så har jag inte heller lyckats skriva på något avtal med bra pris/vill inte heller binda upp mig i några avtal. Har ni några förslag på billigare alternativ?

    Samt vad är det egentligen man kollar på i respektive upplysning isåfall?

    Jag är ganska ny i det här så uppskattar alla svar.

    #186400
    Stefan72
    Deltagare

    varför enbart faktura då om du har nåt relativt nystartat? Skulle kanske vara bättre med nåt typ klarna där de sköter den biten?
    Annars så brukar det räcka med mikroupplysning. Man måste ju sätta en gräns nånstans.

    #186401
    SkalHuset.se
    Deltagare

    @nextgen 93749 wrote:

    Hej,

    Som ett e-handelbolag där du skickar ut ett paket med värde ungefär 1500kr och betalsättet är faktura. Borde man ta en komplett personupplysning (uc3) eller en mikroupplysning räcker? (uc13). UC har 20kr för mikro och 70kr för personupplysning och eftersom mitt bolag är en nystarted bolag och därav inte så många kunder så har jag inte heller lyckats skriva på något avtal med bra pris/vill inte heller binda upp mig i några avtal. Har ni några förslag på billigare alternativ?

    Samt vad är det egentligen man kollar på i respektive upplysning isåfall?

    Jag är ganska ny i det här så uppskattar alla svar.

    Man kan gå med i olika nätverk för en summa per år, och då bland annat få bättre pris ifrån UC, kolla här bland annat: http://pluskontot.se/formaner/

    #186405
    nextgen
    Deltagare

    @Stefan72 93750 wrote:

    varför enbart faktura då om du har nåt relativt nystartat? Skulle kanske vara bättre med nåt typ klarna där de sköter den biten?
    Annars så brukar det räcka med mikroupplysning. Man måste ju sätta en gräns nånstans.

    Tack för svar! Anledningen är för att det inte riktigt är en hel e-handeltjänst utan vi gör mycket och via mejl med. En annan fråga om en kund har två anmärkningar, nekar du hen till fakturabetalning isåfall?

    #186406
    nextgen
    Deltagare

    @SkalHuset.se 93751 wrote:

    Man kan gå med i olika nätverk för en summa per år, och då bland annat få bättre pris ifrån UC, kolla här bland annat: http://pluskontot.se/formaner/

    Tack för svar! Ska kolla upp pluskontot. Hur bestämmer man ifall någon har betalningsanmärkningar? Är det något som man kan förneka en kund för eller är det ok?

    #186468
    BjornAndersson
    Deltagare

    Vi har som regel (i dom system där vi sköter fakturering själv) att neka alla privatpersoner med anmärkningar. Alternativet för dom är annat betalsätt eller förskottsfaktura. Mot företag däremot har vi lite andra regler

    #186470
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag har samma som du Björn på privatpersoner. Företag har vi med andra regler beroende på antalet anmärkningar etc och under hur lång tid.

    @BjörnAndersson 93829 wrote:

    Vi har som regel (i dom system där vi sköter fakturering själv) att neka alla privatpersoner med anmärkningar. Alternativet för dom är annat betalsätt eller förskottsfaktura. Mot företag däremot har vi lite andra regler

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.