Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Paypal och faktura, era erfarenheter?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95025
    anton
    Deltagare

    Hej, vi lanserar vår nya webbutik nästa vecka och är lite i valet och kvalet om vi ska erbjuda betalning via något annat än kortbetalning. Det vi kommer ha möjlighet till också är Paypal och faktura, potentiellt, men vi är osäkra på om vi verkligen ska erbjuda det.

    Vad är era erfarenheter, ökar konverteringen markant genom att erbjuda fler betalningsmöjligheter? Är det värt att ha Paypal som betalningsalternativ på svenska marknaden? Är faktura superviktigt (blir mycket manuellt jobb förstås eftersom vi inte använder Klarna eller motsv från början) eller kan man klara sig utan det tills volymerna gått upp en del och man ser en stabilitet i försäljningen via de andra betalningssätten?

    #115095
    Richie72
    Deltagare

    Jag tycker absolut du ska ha med faktura. Jag har hälften på faktura i Sverige ungefär.

    Förskottsbetalning tycker jag också är bra men det blir lite problematiskt med lagerhållningen. Paypal använder nästan ingen av mina svenska kunder.

    #115100
    Parvelito
    Deltagare

    Faktura tycker jag att du skall ordna till, det ger trygghet.

    Kan du, t,ex. via Payson, också ordna direktbetalning via Internetbank så är det en hel del som uppskattar detta sätt att betala.

    Paypal är inte särskilt vanligt att svenska konsumenter betalar med till svenska företag, men som en internationell betalningsförmedlare är de väldigt kompetenta, och med sin storlek känner människor i många länder till dem. Så istället för att meka med norska bankkonton och liknande om man har kunder där, kan man erbjuda betalning via Paypal.

    #115130
    Skatan
    Deltagare

    Payson jobbar på att lansera Faktura alternativ innan julhandeln.

    #115132
    PatrikS
    Deltagare

    @Skatan 10968 wrote:

    Payson jobbar på att lansera Faktura alternativ innan julhandeln.

    Dem skulle behöva jobba på att få sin kortbetalning helt felfri först kan jag tycka :)

    #115135
    ducedo
    Deltagare

    @Skatan 10968 wrote:

    Payson jobbar på att lansera Faktura alternativ innan julhandeln.

    Det vore helt underbart. För min del är det hög tid att erbjuda faktura i butiken och om Payson började erbjuda detta så skulle jag tjäna både pengar och tid istället för att leta andra alternativ. Har du möjligtvis hört något om tänkbara avgifter?

    #115367

    Hej Anton,
    i Skandinavien har PayPal ca 1,5 miljoner användare. Och det är en siffra som ökar varje vecka. Hur “vanligt/ovanligt” det är i Sverige är beroende av vilken bransch man är i samt vilken målgrupp man har. Tydligt är i alla fall att användandet ökar i Sverige.

    Mvh

    #115579
    Skatan
    Deltagare

    @ducedo 10973 wrote:

    Det vore helt underbart. För min del är det hög tid att erbjuda faktura i butiken och om Payson började erbjuda detta så skulle jag tjäna både pengar och tid istället för att leta andra alternativ. Har du möjligtvis hört något om tänkbara avgifter?

    Jag har bara knapphändig information, men dom är i slutfasen för att få det färdigt till julhandeln. Som vanligt gäller Payson så pratar vi inga start- eller månadskostnader. Tror dom tänker långsiktigt när dom sätter priset per transkation, skulle inte förvåna mig om dom kommer ligga bra nära Klarnas skojarsummor.

    #115581
    Skatan
    Deltagare

    @DanielAronowitsch 11228 wrote:

    Hej Anton,
    i Skandinavien har PayPal ca 1,5 miljoner användare. Och det är en siffra som ökar varje vecka. Hur “vanligt/ovanligt” det är i Sverige är beroende av vilken bransch man är i samt vilken målgrupp man har. Tydligt är i alla fall att användandet ökar i Sverige.

    Mvh

    Vad är procentskillnanden: Skandinavien-Skandinavien köp vs Skandinavien-utanför Skandinavien?

    #115615

    Hej, tack för din fråga.
    Transaktioner mellan länder inom EU + Island, + Liechtenstein + Norge (European Economic Area) anses som “domestic”. Det innebär att det inte tillkommer någon crossboarder avgift för dessa transaktioner.

    Mvh

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.