Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-10-12, 23:47
Novis
http://www.headler.se

Reg.datum: Oct 2010
Skicka ett meddelande via Skype™ till anton
Standard Paypal och faktura, era erfarenheter?

Hej, vi lanserar vår nya webbutik nästa vecka och är lite i valet och kvalet om vi ska erbjuda betalning via något annat än kortbetalning. Det vi kommer ha möjlighet till också är Paypal och faktura, potentiellt, men vi är osäkra på om vi verkligen ska erbjuda det.

Vad är era erfarenheter, ökar konverteringen markant genom att erbjuda fler betalningsmöjligheter? Är det värt att ha Paypal som betalningsalternativ på svenska marknaden? Är faktura superviktigt (blir mycket manuellt jobb förstås eftersom vi inte använder Klarna eller motsv från början) eller kan man klara sig utan det tills volymerna gått upp en del och man ser en stabilitet i försäljningen via de andra betalningssätten?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-10-12, 23:59
Senior Medlem
http://www.butik21.com/

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Jag tycker absolut du ska ha med faktura. Jag har hälften på faktura i Sverige ungefär.

Förskottsbetalning tycker jag också är bra men det blir lite problematiskt med lagerhållningen. Paypal använder nästan ingen av mina svenska kunder.
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 07:34
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Faktura tycker jag att du skall ordna till, det ger trygghet.

Kan du, t,ex. via Payson, också ordna direktbetalning via Internetbank så är det en hel del som uppskattar detta sätt att betala.

Paypal är inte särskilt vanligt att svenska konsumenter betalar med till svenska företag, men som en internationell betalningsförmedlare är de väldigt kompetenta, och med sin storlek känner människor i många länder till dem. Så istället för att meka med norska bankkonton och liknande om man har kunder där, kan man erbjuda betalning via Paypal.
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 13:47
Medlem
http://www.vaggfaste.com

Reg.datum: Oct 2009
Standard

Payson jobbar på att lansera Faktura alternativ innan julhandeln.
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 13:53
Nyfödd
www.itforbarn.se

Reg.datum: Jul 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skatan Visa inlägg
Dem skulle behöva jobba på att få sin kortbetalning helt felfri först kan jag tycka
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-10-13, 15:59
Medlem
kondomakuten.se

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skatan Visa inlägg
Det vore helt underbart. För min del är det hög tid att erbjuda faktura i butiken och om Payson började erbjuda detta så skulle jag tjäna både pengar och tid istället för att leta andra alternativ. Har du möjligtvis hört något om tänkbara avgifter?
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-10-18, 09:36
Nyfödd
https://www.paypal.com/se

Reg.datum: May 2009
Standard

Hej Anton,
i Skandinavien har PayPal ca 1,5 miljoner användare. Och det är en siffra som ökar varje vecka. Hur "vanligt/ovanligt" det är i Sverige är beroende av vilken bransch man är i samt vilken målgrupp man har. Tydligt är i alla fall att användandet ökar i Sverige.

Mvh
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-10-24, 11:57
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
Det vore helt underbart. För min del är det hög tid att erbjuda faktura i butiken och om Payson började erbjuda detta så skulle jag tjäna både pengar och tid istället för att leta andra alternativ. Har du möjligtvis hört något om tänkbara avgifter?
Jag har bara knapphändig information, men dom är i slutfasen för att få det färdigt till julhandeln. Som vanligt gäller Payson så pratar vi inga start- eller månadskostnader. Tror dom tänker långsiktigt när dom sätter priset per transkation, skulle inte förvåna mig om dom kommer ligga bra nära Klarnas skojarsummor.
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-10-24, 11:59
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanielAronowitsch Visa inlägg
Hej Anton,
i Skandinavien har PayPal ca 1,5 miljoner användare. Och det är en siffra som ökar varje vecka. Hur "vanligt/ovanligt" det är i Sverige är beroende av vilken bransch man är i samt vilken målgrupp man har. Tydligt är i alla fall att användandet ökar i Sverige.

Mvh
Vad är procentskillnanden: Skandinavien-Skandinavien köp vs Skandinavien-utanför Skandinavien?
  #10 (permalink)  
Gammal 2010-10-26, 10:53
Nyfödd
https://www.paypal.com/se

Reg.datum: May 2009
Standard

Hej, tack för din fråga.
Transaktioner mellan länder inom EU + Island, + Liechtenstein + Norge (European Economic Area) anses som "domestic". Det innebär att det inte tillkommer någon crossboarder avgift för dessa transaktioner.

Mvh
Svara med citat
Svara

Taggar
faktura, konvertering, paypal

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg