Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-12-02, 08:45
Senior Medlem
ingen

Reg.datum: Apr 2010
Standard KLARNA avtal

Hej,

Undrar hur långt avtalstid ni fick på era avtal med KLARNA? Vad är vanligt? 12 eller 24 månader?

24 månader låter lite långt ...
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-12-02, 21:12
martinkilands avatar
Flitig Medlem
Kilandsmattor.se
@martinkiland

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Deras standardavtal (om man kommer som ny kund, och ej via en webbutiksleverantör) tror jag brukar ligga på 24 mån. Lite saftigt kan jag tycka. Kan nog gå att förhandla ner.
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-12-02, 21:16
obbes avatar
Medlem
www.ninasmat.se
@ninasmat

Reg.datum: Jul 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till obbe
Standard

Jag ringde klara i våras.
Fick 12 månader. Men fick inget bra intryck alls av dom.
Sen fick jag special pris om jag tecknade samma dag,(annars var det fullt pris) fast jag bara ville kolla pris då gällde nu inför höst. Blev inget avtal med dom.
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 08:37
Moderator
Presenteriet, nalleriet, hundar

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Det går att fåtill bra avtal med Klarna se bara till att stå på er att priserna ska ner och jämför med Svea och övriga aktörer, gör klart för Klarna att ni gör detta med så brukar priserna kunna krypa ner rätt rejält.
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 10:12
Senior Medlem
ingen

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Tack för svarem. Jag fick väl standardavtal, men ingen startavgift. Dock 24 månader är väl kraftigt kan jag tycka.
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 10:31
Lastbryggans avatar
Senior Medlem
lastbryggan.se

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Citat:
sluta smussla, vi ska hjälpa varandra
Det var bland det dummaste jag har hört
Om jag har ingått en avtal med någon partner, oavsett om det gäller frakt, kort, faktura eller något annat så är det ett avtal mellan mig och min partner och inget som några flyktiga forummedlemmar skall kunna ta del av på ett öppet forum.

Vad tror du Klarna säger när "Lilla Lisa" ringer och säger att "Stora Kalle" har dessa priser, självklart skall Kalle ha bättre priser med hög omsättning än Lisa.

Vissa saker så som avtal/överrenskommelser skall man hålla för sig själv. Detsamma gäller rabatter och avtalade priser hos leverantörer, det är en hederssak att inte diskutera mina priser med dig.

Vad som händer i förlängningen är att prisbilden förstörs och dina största konkurrenter kan hugga dig i ryggen och prisdumpa med sina priser som du hjälpt dem att få...

Just my 2 cents
Citat:
Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
Klarna fakturera mig har jag

EDIT: Efter önskemål från fenrik har jag raderat hans avtal.

Alla priser exkl.moms

Varför ska vi hjälpa varandra undrar du?! Det går ingen nöd på våra kreditgivare, ta Klarna t.ex . dem omsatte förra året 211 miljoner och av dessa var 51 miljoner REN VINST , sedan på sista raden i bokföringen så blev det 40 miljoner kvar i vinst. Kanske fick ägarna utdelning på 10 miljoner, vad vet jag, men det är dem värda. Klarna är good business för mig.
Grattis grattis, du har precis vunnit en eldriven ekorre!

Senast redigerad av Lastbryggan den 2010-12-03 klockan 13:50. Anledning: Efter önskemål från fenrik
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 10:43
Moderator
Presenteriet, nalleriet, hundar

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Dessutom så har ni som har avtal med Klarna skrivit på att inte sprida avtalade uppgifter vidare.
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 10:48
Medlem
Ingen

Standard

Jag förstår inte heller varför man skall dela med sig detaljerna kring avtal man har med sina leverantörer, jag skulle inte vilja ge en storkund en bra deal för att sen läsa om den på diverse forum på nätet och sen kommer alla mindre kunder och skall ha samma avtal.

Kommentarer att det går att förhandla är ju en sak, men när de exakta avtalen/offerterna skrivs ner så undrar jag om det inte kommer förstöra möjligheterna att förhandla i framtiden då t.ex Klarna i detta fallet kommer köra på sin fasta prislista för de vill inte hitta en massa olika priser på internet som de erbjudit olika kunder.
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 10:51
Senior Medlem
http://www.butik21.com/

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lastbryggan Visa inlägg
... så är det ett avtal mellan mig och min partner och inget som några flyktiga forummedlemmar skall kunna ta del av på ett öppet forum....
Jag håller nog med lastbryggan, på forumet kan vi tipsa varandra om olika saker och diskutera för och nackdelar med olika lösningar. Men när man skriver ett avtal och förhandlar priser med någon så är det information mellan två parter. Det är väldigt oprofessionellt att lämna ut den informationen. Det är ju ehandel.se inte wikileaks vi diskuterar på.

Om jag till exempel skriver ett avtal med en större kund och ger dem en viss rabatt skulle jag bli heligt förbannad om det dök upp på något forum och varenda liten kund ville ha samma rabatt. Det skulle förstöra min business rätt rejält för att jag varit sjysst mot en kund. Inte bra!

/R
  #10 (permalink)  
Gammal 2010-12-03, 10:55
Novis
ingen

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Om man har kritat på ett avtal som löper men omsättningen ökar, kan man förhandla om priserna nu eller måste man vänta tills förlängningen av avtalet?

Mänge
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är