Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Nordea

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95318
    Peak
    Deltagare

    Nån mer än jag som råkat ut för Nordeas senaste “tekniska problem”. Det roliga är att pengar ut dras direkt, men jag har inte fått in någonting på Plusgirot på två dagar (mer än 500 spänn som jag fysiskt gick in på banken och flyttade från personkontot till plusgirot).

    Det eländigaste är att min amerikanska leverantör (som jag tidigare nämnt här och som drar ungefär dubbla summan när de drar den preliminära betalning, jag har nämnt dem här tidigare) sitter och vill ha pengar och jag väntar på att kundbetalningar skall komma in så jag…

    *suck*

    Är det inte dags för Nordea att fixa sina problem någon gång? Det har ju varit så här ett bra tag nu.

    Edit, jag är iaf inte ensam, ser jag.. ;) http://bolagsverket.com/aktuellt/2010/101216_forsenade_betalningar.html

    #117348
    fotofyndet
    Deltagare

    Nordea suger, i allt de gör och alla dagar. De enda som väl har gillat Nordea är väl ryska maffian som tyckte att svängdörrarna in på folks konton var bra.

    #117689
    McMurphy
    Deltagare

    Ack ja så monumentalt Nordea suger.. Även efter problemen i mitten av december har deras internetbank varit minst sagt skakig. Men allt annat felar ju också. Jag sitter och bokför lite för slutet av December och märkte att en kund betalt in samma faktura två gånger med någon dags mellanrum. Lite äldre människa som varit in med lapp på banken. Jag ringer upp, han blir så glad och jag får ett kontonummer samt gör en överföring.

    Bokföringen fortgår bara för se att någon dag senare hade Nordea redan tagit tillbaka slantarna. Felet var förstås deras från första början.. Valet nu står mellan att ringa kunden igen, säga att felet var bankens och be att han betalar tillbaka det jag just överfört till honom eller att ta förlusten själv(645kr) Bägge alternativen känns lika förnedrande och trots att man kan tänka sig att jag borde ha haft ögonen öppna innan jag ringde kunden så vill man ju bara rycka skelettet ur hela Nordea.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.