Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 14:38
Ny medlem
www.sportextreme.com

Reg.datum: Feb 2011
Exclamation Trådlösa terminaler

Har en bekant som driver en större krog i Stockholm. Vilka har egentligen de bästa trådlösa terminalerna nuförtiden om man har som krav att man skall kunna lämna dricks (typ som i Taxi Sthlm bilarna)?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 15:50
precis en såns avatar
Flitig Medlem
www.precisensan.se

Standard

Den jag har heter Samport och där kan man programmera in dricks mm.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 15:54
GregerAs avatar
Moderator
www.electrokit.com

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Point och Nets (BBS AB) har terminaler som går via GSM-nätet.
Start
Betalterminaler från Nets - BBSAB.SE

Tror inte någon av dem är att se som varken bättre eller sämre, utan ganska likvärdiga.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 17:05
Ny medlem
www.sportextreme.com

Standard

Problemet verkar vara att GSM terminalerna tar för lång tid. Det är helt orimligt för en ensam bartender i en stor bar att vänta 2-3min på att en kund genomför en transaktion. Med de gamla maskinerna tog varje transaktion mindre än 30sek.

Möjligtvis skulle man kunna ha 3 maskiner per bar, men då blir snarare frågan hur en ensam bartender skall hålla reda på 3 maskiner så att ingen kund sticker iväg med 5 drinkar och en transaktion som ej medges?
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 19:54
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kimovski Visa inlägg
Har en bekant som driver en större krog i Stockholm. Vilka har egentligen de bästa trådlösa terminalerna nuförtiden om man har som krav att man skall kunna lämna dricks (typ som i Taxi Sthlm bilarna)?
För krogar och barer är det här med kortbetalningar ett stort problem, det bromsar ned försäljningstakten och kort är inte särskilt dricksgenererande. Läste om en bar som installerat en egen bankmat inne på krogen, och sedan tog man inte emot kort i baren, utan gästerna hänvisades dit. Det kostade en slant, men det var inga problem att räkna hem det. En bartender skall jobba med att serva gästerna, inte stå och fippla med maskiner.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 07:34
Thomas THLs avatar
Flitig Medlem
www.takbox.se/butik - www.verktygssats.se

Reg.datum: Sep 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kimovski Visa inlägg
Problemet verkar vara att GSM terminalerna tar för lång tid. Det är helt orimligt för en ensam bartender i en stor bar att vänta 2-3min på att en kund genomför en transaktion. Med de gamla maskinerna tog varje transaktion mindre än 30sek.

Möjligtvis skulle man kunna ha 3 maskiner per bar, men då blir snarare frågan hur en ensam bartender skall hålla reda på 3 maskiner så att ingen kund sticker iväg med 5 drinkar och en transaktion som ej medges?
Några 2-3 minuter tar inte min från Betalterminaler från Nets - BBSAB.SE på sig för att genomföra en transaktion. Möjligtvis 30 sek.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 16:35
Ny medlem
www.sportextreme.com

Standard

Problemet är väl att en person som inte är van vid de nya chip maskinerna tar 2-3 min på sig? Detta funkar inte i barer eftersom en bartender inte kan "supporta" kunderna på samma sätt som en annan typ av kassör eller kassörska kan. Ett problem.

För övrigt så har jag testat både i5100 och i6400 och min uppfattning är att de inte tar några 30sek, snarare någonstans runt minuten.. Thomas THL - har du möjlighet att mäta igen?
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 18:57
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Ca$h is king..

Man kanske skulle ta in en offert på att få en bankomat installerad i mitt garage (?)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är