Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-04-03, 21:25
Nyfödd
www.malmooutdoor.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard "Uppgradera" DIBS eller Payson direktbetalning?

Efter att behandlat vår webshop lite styvmoderligt sedan starten är det dags att ta krafttag . Bl.a. har vi insett att Jetshop är snuskigt dyra i längden och funderar på att byta ut dem. Samtidigt insåg vi att våra avtal med DIBS och Klarna går genom Jetshop och då uppstod massa nya frågetecken. Vi gärna ha lite fötterna innan jag går vidare så jag frågar här....

Bland annat skulle jag vilja erbjuda direktbetalning och funderar då på antingen att uppgradera mitt DIBS-avtal till Bas eller att köra via Payson. Det som talar för Payson är förstås att man inte behöver konton i alla banker och att det bara är att köra ingång utan fasta kostnader. Talar emot gör just transaktionskostnaden och möjligen trovärdigheten. Är det någon som har någon uppfattning om huruvida det är värt att köra DIBS Start istället? Väljerna kunderna direktbetalning? Finns det någon som har gjort detta byte och vet hur DIBS resonerar runt de fasta avgifterna?

Ännu mer specifikt - Jetshop fakturerar oss i dagsläget DIBS:s avgifter. Är det någon som har haft den här konstruktionen eller någon liknande och har en aning om det blir en helt ny startkostnad, nytt avtal osv?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-04-03, 21:57
Moderator
Presenteriet, nalleriet, hundar

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Jag har mina direktbetalningar via Payson och det har funkar bra hos oss och nästan plockat bort alla förskottsbetalningar. När jag hinner ska jag ta och räkna på vad det hade kostat att ha en annan lösning för direktbetalningar.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-04-03, 22:47
Ivrig
spelsidan

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Jag hade skippat både klarna och DIBS då dem är dyra i längden och valt Payson lösning, ring Payson förhandla med dem om du har lite volymer. Du kan nu få Payson faktura så du har inget behov av dem två.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är