Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 10:48
Flitig Medlem
ingen

Reg.datum: Sep 2010
Question Ta bort 3D secure?

Haj,

Frågan finns säkert integrerad i någon tråd men hittade inte när jag körde sökfunktionen så jag testar med en ny tråd.

Jag undrar ifall någon har lyckats få bort 3D secure från sin inlösare, dvs auriga,payson,samport etc. Jag skulle gärna vilja göra det och ta garanti smällen helt själv men vill kolla innan ifall någon lyckats med det?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 11:16
Medlem
klar 2011

Reg.datum: Mar 2011
Standard

detta diskuterades på WN i en tråd rätt nyligen. Tydligen skulle det gå i vissa fall, men att det ej är så lätt. Det snacket får man nog ta direkt med företagen i fråga
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 12:10
Joels avatar
Veteran
Partykungen.se
Partykungen

Reg.datum: Jun 2009
Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Det går men det är svårt och banken/inlösaren kräver då att du har någon annan form av bedrägerikontroll dokumenterad.

I vårt fall stängde vi av 3D Secure hos Payer (som är vår betalväxel) och fick då betala för att använda deras anti-bedrägerifunktion, vilken i många fall kan neka betalningar som annars hade gått igenom via 3D Secure.

Med det sagt är jag inte så övertygad (längre) att man tjänar på att ta bort det...
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 12:53
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Jag kollade lite i min butik, och bloggade om det här.

Från bankens sida kan man också tänka sig att de är rätt så less på att hantera alla reklamationer från när och fjärran. En försiktig beräkning säger att de kanske kostar lika mycket som bedrägerierna i sig är värda och därav bankernas krav på att höja säkerheten.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 14:44
Flitig Medlem
ingen

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joel Visa inlägg
Det går men det är svårt och banken/inlösaren kräver då att du har någon annan form av bedrägerikontroll dokumenterad.

I vårt fall stängde vi av 3D Secure hos Payer (som är vår betalväxel) och fick då betala för att använda deras anti-bedrägerifunktion, vilken i många fall kan neka betalningar som annars hade gått igenom via 3D Secure.

Med det sagt är jag inte så övertygad (längre) att man tjänar på att ta bort det...
Vad innebär denna "anti-bedrägerifunktionen" man måste köpa utav Payer samt kostnad?
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-10-11, 19:48
Joels avatar
Veteran
Partykungen.se
Partykungen

Reg.datum: Jun 2009
Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Jag vet inte exakt vad den gör men jag tror att den kontrollerar ett antal parametrar när kunden försöker att göra kortköpet för att se om det skulle kunna vara ett bedrägeriköp.

Exempel på sådana parametrar kan vara vart kortet är utfärdat, vilken tid på dygnet som köpet görs osv.

Security-check heter det hos Payer, jag minns inte exakt vad det kostade men jag har för mig att det landade på 50 öre per transaktion ungefär (vilket blir en del pengar på en månad om man har lite volym).

Men som sagt, du måste få ett OK från banken för att ta bort 3d Secure och huruvida du får det eller ej beror antagligen på din historik på tidigare transaktioner, vad du säljer, hur många som använder utländska kort på din shop osv.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are