Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Auriga – en ledsam historia

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 75 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97007
    danielandersson
    Deltagare

    Nu har Auriga legat nere hela dagen och vi har fortfarande inte hört något om när det ska vara fixat, eller om dom ens tänkt fixa det.

    Deras support var från början helt okej, då vi hade direktnumret till en teknisk människa där. Hon slutade såklart och strax efteråt verkar det som om resten av företaget också sade upp sig.

    Finns det någon betalväxel där ute som faktiskt kan sin sak? Som dessutom kanske tom hjälper till att optimera kortsidan, så att så många som möjligt lyckas genomföra besök?

    Ett krav är att de svarar på supportmail (helst inom 3 månader, något som Auriga misslyckades med).

    #132463
    Richie72
    Deltagare

    Jag har DIBS idag, fungerar bra men lite dyrt.

    #132465
    bloggus
    Deltagare

    @lunarmys 30385 wrote:

    Ett krav är att de svarar på supportmail (helst inom 3 månader, något som Auriga misslyckades med).

    Man kan ju ringa de.

    DIBS, som är mycket dyrare har haft sina stopp de också … Alla har väl problem då och då, men detta stopp är verkligen helt otroligt. Kan inte vara något enkelt då administrationen är nere också. Har de bara en server?

    Supporten har sagt att det skall vara löst innan arbetsdagen är slut, så jag frågade vad det betyder och då fick jag som svar att senast 17.00 då tekniker går hem :(

    En timme kvar och det rullar inte. Inte heller är driftinformationen uppdaterad.

    Har faktiskt inte upplevt ett sådant stopp tidigare med Auriga.

    Undrar hur många kunder de förlorar på detta?

    .

    #132466
    Joel
    Deltagare

    Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen… PAYER!

    De har haft ett driftstopp på senare tid som jag kan minnas och då letade jag upp ett mobilnummer till vår säljare och 15 minuter senare hade han pratat med deras tekniker (som f.ö även är aktiv här på forumet) och så var betalfönstret online igen!

    Ang. deras standarddesign på betalfönster så tycker jag att de slår alla andra vad gäller användarvänlighet och professionellt utseende.

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=414&stc=1&d=1323962117[/IMG]

    En annan idé som vi var inne på tidigare är redundans och då kanske ett konto hos Payson kan vara ett alternativ (inga fasta kostnader och bara ett aktivera om/när ens vanliga betalväxel går ner).

    #132467
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag tänkte ta Auriga först men sedan fick jag nys om personaltappet samt att de ligger illa till ekonomiskt, denna info fick jag av två olika källor i branschen.

    #132469
    Retrospect
    Deltagare

    Jag har väntat på svar från Auriga support sedan 11 november! INTE ett knyst från mailsupporten!

    Har ringt och pratat med flera personer men de hävdar att det är fel på mitt system……. när jag sedan ställer krav på mer utförlig beskrivning på vad som kan vara fel hänvisar de till mailsupporten som svarar på sådana frågor. Ja vad f-n skall man säga…….

    Problemet jag har är att direktbetalningar från SEB ej bekräftas i systemet då kunden troligen klickar på tillbakaknappen i webbläsaren.

    SEB har lösning på problemet och påtalat för Auriga ett flertal gånger att de skall lägga till en kvittens som SEB tillhandahåller och ingår i deras system men detta har de inte gjort!

    Funderar på att byta betalväxel men till VAD? Alla tips är välkomna!

    #132475
    Tina
    Medlem

    Vi har DIBS och är nöjda med dem. Visst händer det att det inte fungerar, men jag tycker informationen är bra i den fallen (mail brukar skickas ut).

    Jag försökte byta till Auriga en gång för några år sen (det var då billigare), men de lyckades aldrig få igång det. Jag hade gjort allt inplementeringsarbete och de skulle bara koppla om det (exakt vad kommer jag inte ihåg). Jag mailade dem varannan vecka och frågade hur det gick och varje gång fick jag svar att de skulle höra av sig dagen efter med besked. Vilket aldrig skedde. Efter tre månader gav jag upp.
    Idag har jag ett bättre avtal med DIBS än vad jag hade fått där, så jag är glad att jag inte bytte.

    #132486
    GregerA
    Deltagare

    Jag har gått över från Auriga till Paynova. Har varit kund hos Paynova sedan 2004, och de har ju haft sina upp- coh nerturer rent finansiellt, men tekniken har alltid fungerat.

    Vi flyttade korten till Auriga för några år sedan av kostnadsskäl, men behöll Paynova för bankerna. Nu har Paynova stöpt om sig och är även riktig PSP, så det går att köra kort på eget inlösenavtal och banker via deras avtal. Så jag tror att de kan vara värda att ta en diskussion med. Jag kan bistå med kontaktperson så att du hamnar rätt direkt.

    #132495
    Retrospect
    Deltagare

    Sökte i em ansvarig för support på Auriga, ansvarig skulle återkomma snarast efter ett möte! kl 17:00 ringde en nyanställd support tekniker och undrade vad han kunde hjälpa till med?:confused:

    Han skall följa upp ärendet och återkomma…….

    Har bestämt mig för att byta bara jag hittar ett alternativ som är lika bra när det gäller administrationen!

    Hur fungerar DIBS och Paynova vid krediteringar? är det lätt att administrera?

    Hade Payer för något år sedan och deras internetbetalning men det gick inte att kreditera då! Har de fixat detta nu?

    #132496
    Dan
    Deltagare

    Driftstörningen på framsidan är borta nu. Funkar tjänsten nu?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 75 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.