Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Betalsystem

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 15:06
Ny medlem
www.silversecret.eu

Reg.datum: Jan 2012
Standard Räcker det med Paypal som betalningslösning?

Vi har en hemsida som säljer silversmycken internationellt, och då har vi valt att använda oss av Paypal som betalningslösning för att förenkla för alla kunder oavsett land. Däremot så har vi fokuserat på Sverige och funderar då om svenska kunder nöjer sej med Paypal som betalningsformat eller om det är värt att satsa på en standard kortbetalning också?

/Jerry L.
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 15:19
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Nej jag anser att det inte räcker med PayPal, långt ifrån.

Skulle jag fått välja skulle jag haft ( i denna ordningen i Sverige):

Faktura
Direktbetalning
Kort
PayPal
Förskottbetalning

Jag vet inte hur det är med Payson (kort) utomlands, men funkar detta skulle jag valt dessa. Det tar typ 3 minuter att regga ett konto hos dom och sen MAX 2 dagar innan deras säkerhetsavdelning kollat på dig och ditt företag (för mig tog det typ 1 timme).

Tänk om alla företag hade denna servicen till oss kunder!!!!!

Annars kör på PayPals egna kort, vet ddock inte hur dyra dom är, dom kanske har samma pris som Payson?

Citat:
Ursprungligen postat av Jerry L. Visa inlägg
Vi har en hemsida som säljer silversmycken internationellt, och då har vi valt att använda oss av Paypal som betalningslösning för att förenkla för alla kunder oavsett land. Däremot så har vi fokuserat på Sverige och funderar då om svenska kunder nöjer sej med Paypal som betalningsformat eller om det är värt att satsa på en standard kortbetalning också?

/Jerry L.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 15:21
Joels avatar
Veteran
Partykungen.se
Partykungen

Reg.datum: Jun 2009
Skicka ett meddelande via ICQ till Joel Skicka ett meddelande via MSN till Joel
Standard

Jimmy: Ni som kör med Paypal, hur många % av ordrarna betalas med detta alternativ? Vi funderar på att erbjuda det till våra kunder.

Personligen älskar jag PayPal vid köp utomlands (förutom valutapåslaget vid växling då), det är så sjukt mycket smidigare än allt annat och jag tror på en positiv utveckling för PayPal i Sverige framöver.
  #4 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 15:23
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Standard

Typ knappt 2%.

Men det blir ändå lite pengar i veckan som trillar in där igenom så frågan är om dessa kunderna hade handlat annars.

Jag är för ALLA betalsätt som finns, finns ingen anledning att inte erbjuda allt som går om det inte kostar en massa pengar i fast kostnader.

Sen är tycker jag PayPal snordyrt betalsätt, men det får man nog sätta upp på "service kontot"

Citat:
Ursprungligen postat av Joel Visa inlägg
Jimmy: Ni som kör med Paypal, hur många % av ordrarna betalas med detta alternativ? Vi funderar på att erbjuda det till våra kunder.

Personligen älskar jag PayPal vid köp utomlands, det är så sjukt mycket smidigare än allt annat och jag tror på en positiv utveckling för PayPal i Sverige framöver.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 15:29
Nyfödd
www.talex.se

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Öström Visa inlägg
Jag vet inte hur det är med Payson (kort) utomlands, men funkar detta skulle jag valt dessa.
Payson kort funkar bra inom europa/eu tror jag (funkar ej utanför eller så var det tidigare).
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 15:49
Ny medlem
www.silversecret.eu

Reg.datum: Jan 2012
Standard

Tack för svar =) Jo självklart ju fler lösningar desto bättre, min fundering var bara hur pass stor "kund-dropoff" det kan tänkas bli om man inte har kort/faktura/etc. Vi kommer nog att försöka skaffa oss ett enkelt kortbetalningssystem snart, jag var inne och kikade lite på payer.se som rekkomenderades här, är det någon som vet ett billigt och smidigt kortbetalningssystem utan start eller månadskostnad, endast transaktionskostnad alltså =)
Faktura är jag lite osäker på om det kan fungera på ett smidigt sätt eftersom det fysiska företaget och företagets bank är utanför sverige.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 17:11
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Standard

Gott att någon har koll

Citat:
Ursprungligen postat av tonys Visa inlägg
Payson kort funkar bra inom europa/eu tror jag (funkar ej utanför eller så var det tidigare).
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 17:17
Jimmy Öströms avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.blekingebilradio.se

Standard

Payson is the shit verkar det som.

Otroligt bra service, inga månadskostnader.

Men man kan få bättre priser av andra (tex Svea Web Pay) om man har lite mera transaktioner men då är det fasta kostnader som gäller, oftast 200-400 kronor per betalsätt. Men oftast blir det lite billigare ändå.

Men sen finns det alltid baksidor, Svea är bra men dom har tex Auriga via kort och dessa är mer nere än uppe är min erfarenhet den senaste tiden och då spelar det ju ingen roll hur billigt det är om ingen kan handla ändå

Nej Payson tror jag is the shit! Servicen jag varit med om hittills slår nog det mesta i betalföretags väg.

Citat:
Ursprungligen postat av Jerry L. Visa inlägg
Tack för svar =) Jo självklart ju fler lösningar desto bättre, min fundering var bara hur pass stor "kund-dropoff" det kan tänkas bli om man inte har kort/faktura/etc. Vi kommer nog att försöka skaffa oss ett enkelt kortbetalningssystem snart, jag var inne och kikade lite på payer.se som rekkomenderades här, är det någon som vet ett billigt och smidigt kortbetalningssystem utan start eller månadskostnad, endast transaktionskostnad alltså =)
Faktura är jag lite osäker på om det kan fungera på ett smidigt sätt eftersom det fysiska företaget och företagets bank är utanför sverige.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 21:19
Nyfödd
www.tikei.se

Reg.datum: Sep 2011
Standard

[QUOTE=Joel;33500]Jimmy: Ni som kör med Paypal, hur många % av ordrarna betalas med detta alternativ? Vi funderar på att erbjuda det till våra kunder.
QUOTE]

2% ungefär. Tack och lov är det inte mer, det är det dyraste betalningssättet för oss.
När vi sålde mycket till Norge var det dock betydligt mer. Övriga utländska kunder betalar också oftast med Paypal.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2012-01-30, 21:27
GregerAs avatar
Moderator
www.electrokit.com

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Öström Visa inlägg
... Nej Payson tror jag is the shit! Servicen jag varit med om hittills slår nog det mesta i betalföretags väg.
Om jag minns rätt så funkar inte kort utgivna utanför EU i Payson.

Dessutom är det väl inte så stor prisskillnad på Payson och Paypal - båda är för dyra,

Jag har visserligen funderat på att lägga in Paypal, men är rädd att folk av ren bekvämlighet väljer det när de skall betala med kort, bara för att kortet ligger lagrat där och de då inte behöver knappa in en massa siffror.
De nuvarande korttransaktionerna kostar under 1/3 av vad de skulle kosta med Paypal.
Vid försäljning till utlandet kan kanske Paypal kännas lite tryggare för kunden. Det är ingen i Frankrike eller Sydafrika som vet vad Svea, Auriga, DIBS, Payex, Certitrade, Payson eller Paynova är.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är