Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarnas nya superkassa

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 288 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98081
    FredrikGust
    Deltagare

    Vad kul att man kunde följa liverapporteringen via livesändringen från NES 12 och äntligen få stilla nyfikenheten kring vad Klarna så hemlighetsfullt arbetat på.

    Nu har då i alla fall jag anmält mitt intresse till att få testa den nya kassan på klarna.se/checkout

    Hoppas någon som är live på NES kan rapportera hur den känns.

    #144749
    peanut
    Deltagare

    Anmälde mig nu också. Kan utan tvekan konstatera att jag upplever kassan vara den svåraste delen i en e-handel-startup.

    #144751
    Tomas
    Deltagare

    Hmm, missade sändningen men här finns en beskrivning: https://www.klarna.com/sv/foretag/vara-tjaenster/klarna-checkout/allt-om-checkout#one-supplier

    Vad kostar kalaset? Berättade de det? Och hur länge håller de på pengarna vid de olika betalsätten?

    #144752
    bloggus
    Deltagare

    Ja, jag vet inte. Är lite tveksam till tillvägasättet:

    – först på tacksidan väljer man betalsätt, dvs. efter att ordern är lagd.

    Hmmm… så e-handlaren får mer eller mindre mer jobb med att håll apå och makulera ordrar manuellt efter att kunden struntar i att gå vidare med sina köp, väljer faktura och inte får den att gå igenom eller kort och misslyckas …. låter konstigt. Kanske jag har missat något i detta.

    Förstår att man tror/vet att det höjer konverteringen, men det låter i för sig konstigt och lite omvänt.

    Ett pris för alla betalsätt

    Klarna har alltid erbjudit ett pris utan dolda avgifter och kostnader. Detta kommer även att fortsätta med Klarna Checkout. Så oavsett vilka betalsätt dina kunder föredrar kommer du bara att behöva betala ett pris till Klarna.

    Sedan skall man ha samma pris för alla betalningssätt, så betyder det att man kommer ta lika minst lika mycket för kortbetalning (i %) som man tar för faktura idag?

    #144753
    DavidWigg
    Deltagare

    “Bra pris”

    Eventuellt i samma prisklass som månadskostnaden på dagens fakturalösning? Runt 300-lappen? + kostnader för transaktioner.

    Jag har anmält mig också. Hoppas den kan integreras i dagens open source-lösningar.

    #144754
    Tigern
    Deltagare

    @bloggus 43865 wrote:

    Ja, jag vet inte. Är lite tveksam till tillvägasättet:

    – först på tacksidan väljer man betalsätt, dvs. efter att ordern är lagd.

    Nja, jag tror du läste lite för fort där. Om jag förstår det rätt så får trogna skötsamma kunder möjligheten att lägga ordern först och betala sen. T.ex så kan jag lägga enorder, men glömt min dosa ändå genomföra köpet för att efter middagen betala. Typ… eller (?)

    Så här står det i alla fall:

    Ytterligare en banbrytande innovation som kommer skjuta dina konverteringssiffror i höjden är möjligheten att separera köpet från betalningen. Att handla på nätet ska vara lika enkelt som i den fysiska butiken. Att många av betalsätten online inte är särskilt enkla innebär att köpupplevelsen sällan är smärtfri. Tills nu. Med Klarna Checkout låter vi alla kunder som är godkända för efterskottsbetalning, slutföra sitt köp först, sedan komma till “Tack” sidan, och först därefter kunna välja betalsätt och slutföra betalning.

    Eftersom majoriteten av konsumenterna är godkända för efterskottsbetalning innebär det att den tiden är slut då man förlorar kunder på grund av att de inte har bankkortet eller dosan tillhands, saknar pengar på bankkontot eller helt enkelt har glömt sina betalningslösenord. Betalningar på nätet har aldrig varit enklare!

    #144755
    bloggus
    Deltagare

    @Tigern 43867 wrote:

    Nja, jag tror du läste lite för fort där. Om jag förstår det rätt så får trogna skötsamma kunder möjligheten att lägga ordern först och betala sen. T.ex så kan jag lägga enorder, men glömt min dosa ändå genomföra köpet för att efter middagen betala. Typ… eller (?)

    Tittade på videon och tyckte det lät klart som jag skrev att man beställer och sedan på tacksidan går man vidare till betalning …

    godkända för efterskottsbetalning

    Vad är det? Och när och var skall de godkännas för det? Känns som detta är för B2B och inte B2C ….

    #144756
    FredrikGust
    Deltagare

    @DavidWigg 43866 wrote:

    Jag har anmält mig också. Hoppas den kan integreras i dagens open source-lösningar.

    Det framgår inte särskilt mycket hur den blir tillgänglig, men förhoppningen från min sida är väl att de haft många olika lösningar i tankarna när de utvecklat funktionen. Svårt att få bra big-bang-effekt om den bara funkar i en par stora integrerade lösningar.

    Klarnas framgång är starkt kopplad mot vår framgång och det ligger absolut i deras intresse att så många köp som möjligt går via deras nya lösning. Funkar den så förändrar den helt spelplanen för betallösningar.

    Jag hoppas då att vi inom en rimlig tid ska se moduler för opensourcelösningarna, annars får man kanske kavla upp ärmarna och integrera själv om den är bra nog! :-)

    #144759
    Magento
    Deltagare

    2 år för detta!!??

    Jösses amalia. Jag trodde att Klarna skulle lansera något i fysiska butiker gällande faktura.

    #144760
    bloggus
    Deltagare

    Sedan är den snygg och verkligen inrikad och optimerad för att kunderna skall välja faktura i stor utsträckning. Bra för Klarna, men för oss är det inte så roligt att öka antalet köp/utbetalning med 2-3 veckors fördröjning … :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 288 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.