Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Problem med DIBS

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 30 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98366
    Richie72
    Deltagare

    Jag är egentligen på semester men har sett att vi fått lite mail av DIBS att de har problem.

    Vi har inte mottagit en enda betalning med kort idag, är vi ensamma?

    #148092
    Parvelito
    Deltagare

    Nej, du är inte ensam utan i gott sällskap.

    Länge leve Payson!

    #148094
    Richie72
    Deltagare

    @Parvelito 47554 wrote:

    Nej, du är inte ensam utan i gott sällskap.

    Länge leve Payson!

    Har du Payson som back-up?

    #148097
    Parvelito
    Deltagare

    Ja, jag har det, och där har det trillat in bra med pengar senaste dygnen.

    #148099
    Sabbacus
    Deltagare

    Uppdaterat 19.45
    Driftstatus

    Operational status: DIBS is currently running at reduced capacity
    We are currently trying to identify the problem and can therefore not estimate when the service will be operational at full capacity.

    We will be working round-the-clock to resolve the issue and apologize for any inconvenience.

    If you have any questions you are welcome to contact our customer service.

    We will be updating our status continously.

    #148101
    Richie72
    Deltagare

    @Parvelito 47559 wrote:

    Ja, jag har det, och där har det trillat in bra med pengar senaste dygnen.

    Grattis till dig och alla andra som använder era hjärnor till att vara lite förutseende. Fanns ju en tråd om detta tidigare men nu sitter jag här med skägget i den berömda brevlådan, trots att jag läste tråden noggrant.

    #148102
    Bjorn
    Deltagare

    Helt sanslöst dåligt av en sådan stor aktör att än en gång lyckas med denna fadäs, hur många miljoner processas i timmen genom Dibs annars? Var problem större delen av gårdagen också. Hoppas verkligen de har en bra anledning denna gång..

    #148104
    Lubic
    Deltagare

    Nertid på 30 minuter eller likande kan man kanske stå ut med om något katastrofalt har hänt, men detta är ju nästan löjligt. Frågan är hur många kunder/pengar man har tappat idag :( Men som sagt, man borde kanske själv ha något typ av backup, även om jag kan tycka att det borde vara Dibs jobb att sköta sånt. De har ju ändå varit med i branschen ganska länge nu och borde då ha erfarenheten och kunskapen att få till ett stabilt och bra system med de backuper/rutiner som krävs för att deras tjänst inte ska ligga nere en hel dag, eller mer.

    #148106
    SkalHuset.se
    Deltagare

    Vi har paypal som vi försöker styra kunderna till istället, där vi även kan ta betalt med kort.
    Dock har vi säkert tappat 10-15% av beställningarna idag pga dibs.

    #148108
    Richie72
    Deltagare

    Vi hade ungefär 40% kortbetalningar förra måndagen, sen vet man ju inte hur många som valt ett annat betalsätt under dagen men vi har tappat säkert 30 %.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 30 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.