Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna nere

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97995
    Joel
    Deltagare

    Någon som vet något?

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=625&stc=1&d=1335433802[/IMG]

    #143618
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Inget mer än att de jobbar på felet

    #143620
    Edman
    Deltagare

    Vi upplevde problem med faktura-köp igår e.m samt nu på förmiddagen, kan det ha något samband?

    #143622
    Klarna
    Deltagare

    Hej,
    Vi upplevde tekniska störningar tidigare i förmiddags som ledde till en del timeouts. Det är sedan ca 11.50 fullt åtgärdat. Ni kan följa vår driftstatus på denna sida.

    Mvh
    Elias på Klarna

    #143625
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Klarna 42646 wrote:

    Hej,
    Vi upplevde tekniska störningar tidigare i förmiddags som ledde till en del timeouts. Det är sedan ca 11.50 fullt åtgärdat. Ni kan följa vår driftstatus på denna sida.

    Mvh
    Elias på Klarna

    Imponerande up-time-siffror :)

    #143685
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 42648 wrote:

    Imponerande up-time-siffror :)

    Ytterligare en orsak till att byta till Klarna ;)

    #143688
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 42715 wrote:

    Ytterligare en orsak till att byta till Klarna ;)

    Nej, det är det inte.

    Det är dock väldigt imponerande siffror. Nästan så att Klarna skulle börja erbjuda webbhotell :)

    #143690
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 42718 wrote:

    Nej, det är det inte.

    Det är dock väldigt imponerande siffror. Nästan så att Klarna skulle börja erbjuda webbhotell :)

    Det kanske är det som är Klarnas nästa “big thing”? ;)
    Överväger dock att byta till Svea med tanke på deras priser.

    #143724
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Mycket imponerande!

    @Per Nilsson 42648 wrote:

    Imponerande up-time-siffror :)

    #143730
    Andreas
    Deltagare

    Ursäkta om jag är negativ, men det där är normal uptime och inget extra. Visar på att Klarna är en stabil tjänst. Vilket man kan kräva när systemen idag är virtuella och går en fysisk server ner tar nästa över. Tillika har de även lastbalanserare som ser till att trafiken fördelas jämnt över servrarna.

    Inom servervärlden när jag minns tillbaka så är en upptime över 99,9 är Utmärkt (innebär 15min nertid/ år). Klarna är nästan där.

    När jag jobbade som konsult inom hårdvarusidan, så var det en server som hade en uptime på uppåt 6-8 år, en gammal SUN-server från 90-talet. Börjar bli gammal, men nörden i mig har glömt exakt tid.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 28 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.