Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu
Kommer inom kort starta upp en hemsida som kommer tillhandahålla tjänster som kommer vara värda runt 3-400 kronor styck. Detta kommer vara riktat mot ett yngre klientel.
Det kommer gå till så att kunden först skickar en förfrågan och sedan får tillbaka en offert.
Hur ska man sköta betalningen?
Faktura - Finns det risk att folk inte betalar och man inte får pengarna?
Kort - Hur ska man sköta en kortbetalning om kunden inte kan betala direkt på hemsidan utan får en offert som utgår från individuell prissättning från fall till fall?
Tack för tips! Är första gången som jag ska börja med sådant här!
Tack! Det jag efterfrågar är alltså ett företag som kan göra så att jag kan:
Göra en offert och bestämmer att det t.ex. ska kosta 400 kronor. Då går jag in på nämnda företag och kan då skapa en länk som jag kan bifoga i mailet, klickar kunden på länken kommer den till företagets hemsida och kan betala dessa 400 kronor med sitt betal/kreditkort.
Enda jag har hittat som gör detta, eller som direkt skriver att de gör detta är certitrade, men de har inget som fungerar på Mac, och jag sitter ju på en sådan appleskapelse.
Vet inte om det är tillåtet att göra lite självreklam men Moneybookers kan göra det.
Se här: moneybookers.com
vad du behöver göra är följande:
Fyll i fältet "Pay to email" under merchant details. Denna ska vara samma emailadress som du använde för att skapa ditt MB konto.
Under customer details så kan du uppdatera lite kund information om du vill.
Under Payment details så kan du uppdatera pris, valuta och lite annat.
Tryck sen på generate html för att få en länk/knapp med den konfigurationen.
Trycker du på submit så får du se hur betalningsfönstrets er ut. (OBS! eventuella transaktioner via denna länk kommer gå igenom till den email du valt, så vill du testa så betala till ditt eget MB konto.)
Och nej, vi registrerar inte de kunder som betalar via vår gateway.
Om Ehandel.se
Ehandel.se ägs av White Tree AB
Vi är en objektiv community utan ägarintresse från leverantörer.
Vårt mål är att främja svensk e-handel
genom att sprida kunskap.
Kontaktinformation
White Tree AB
Rundgången 18
254 52 Helsingborg
info@ehandel.se
Bolagsinformation
Innehar f-skattesedel och momsregistrering.
Organisationsnummer 556824-4239