Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Payson ska helt plötsligt bli "rumsrena". Dagens skämt eller?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 102 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100307
    lustfull
    Deltagare

    Fick idag ett fint litet meddelande från Payson
    “Payson har nyligen uppdaterat sin policy för betalningar. I samband med detta granskades er hemsida och då uppmärksammades det att er verksamhet tyvärr inte uppfyller kraven från Payson.

    Payson har restriktioner mot försäljning av sexhjälpmedel
    Det har till följd av detta beslutats att Payson tyvärr inte längre kan ge era kunder möjligheten att finansiera betalningen via sitt Kort (VISA eller MasterCard). Förändringen kommer att utföras 2013-07-01 och då upphör möjligheten för er att ta emot denna typ av transaktioner via Paysons integrerade betalningslösning. Begränsningen påverkar inte övriga insättningsmetoder. Ert Paysonkonto och möjligheten att inloggad på kontot genomföra transaktioner kommer inte heller att påverkas av förändringen.
    Vi beklagar om detta orsakar problem för er och finns tillgängliga för att hjälpa er lösa denna konflikt med policyn i möjligaste mån.Med vänliga hälsningar,
    Payson”

    Konstigt att det varit OK att ta emot betalningar sen vi startade butiken 2010,då var det inget snack om att vi inte uppfyllde era krav.
    Vem är det som rycker i Payson-marionetternas trådar,Visa och Mastercard??
    Visa lite stake va!

    Susanne

    #165326
    nobynator
    Deltagare

    Seriöst varför nekar de er? Menar OK droger och medicin så förstår jag men sexleksaker, vad är det för fel med sexleksaker, samma sak som barnleksaker… jag förstår mig inte på hur och vem det är som drar denna korkade slutsats. :eek::confused:

    #165327
    Oscar Troedson
    Deltagare

    Sannerligen märkligt. Att inte vilja stödja porrindustrin är förståelig, men tillbehören ni säljer finns det väl inga direkta moraliska tvivelaktigheter kring?

    #165329
    prylsjuk
    Deltagare

    Helt sjukt, i min mening. Sexhjälpmedel, HALLÅ!?!?!?! Att betalleverantörer nekar sidor med lite extrema hjälpmedel dvs. typ bondage kan man förstå till viss del. Men ALL typ av sexhjälpmedel är ju sjukt. Är vi inte i 2013 eller? Oerhört märkligt!

    #165331
    JohanK
    Deltagare

    Haha. Pinsamt

    #165332
    DanielKarlsson
    Deltagare

    Vi fick också samma mail. De tror att vi säljer piratkopior och vill därför att vi ska skicka in intyg på att vi får sälja alla märkena. Detta mail kommer fredag lunch med info om att de stänger ner på måndag. Helt sjukt!

    #165333
    lukasbrisman
    Deltagare

    Fick ett mail för någon dag sedan att de bad mig ta bort loggorna för de bankerna som man kan göra direktbanksbetalning till då man inte fick ha dem om betalningen går via Payson. Låter som någon har sträckt upp företaget :)

    #165334
    bse
    Deltagare

    Om det är sexleksakerna som Payson vänder sig emot borde detta betyda att alla e-butiker som säljer hundhalsband och koppel också slängs ut? För att inte tala om ebutiker som säljer läderbälten, metallringar och hästspön..

    #165335
    Parvelito
    Deltagare

    Payson skickar ut ett mail en fredag, mitt i semestertiderna, med en drastisk nedstängning av tjänsterna som träder i kraft vid midnatt natten mellan kommande söndag och måndag.

    Inte något vänligt telefonsamtal en månad innan där man kan gå igenom vad det handlar om som de hakat upp sig på. Inte ens ett brev eller ett mail sänt i god tid med en spec om vad det handlar om.

    Konsekvensen av sådant här blir naturligtvis att man inte ens till sin värste ovän kommer rekommendera Payson som betalningsleverantör. Mängder av deras befintliga kunder kommer överge dem eftersom de inte längre kan leverera kombinationen kort + direktbetalning till dem. Intäktsbasen minskar ordentligt. Framför allt så kommer de att synas mindre, vilket gör att folk i allmänhet kommer känna ett mindre förtroende för dem som betalförmedlare, och därmed använda dem mindre även i butiker där Payson finns kvar.

    Något amerikanskt kortföretag har uppenbarligen skrämt skiten ur dem eftersom de drar till med det här.

    #165336
    pyhobby
    Deltagare

    Ruggigt dåligt av Payson, riktigt pinsamt agerande.

    Vi använder Payson idag men det handlar bara om ca 10% av betalningarna. Trots att det bara är en liten del av betalningarna är Payson det betalsätt som orsakat oss mest bekymmer genom åren. Vi går över till en annan lösning inom kort och det ska bli ett nöje att släcka ner Payson för gott.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 102 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.