Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Vad är det för fel på Skrill?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100336
    Abbesnabb
    Deltagare

    Diskussionen kring Payson och deras moraloffensiv fick mig att titta på alternativ. Främst är det väl Skrill (Moneybookers) som har en jämförbar modell? Jag minns att jag tittade på båda när vi satte igång för snart tre år sedan och jag minns att Moneybookers föll på något som Payson hade men jag minns inte vad.

    Vad har Payson som Skrill inte har?
    * Skrill verkar ha bättre (=lägre) avgifter per transaktion än Payson.
    * Det verkar finnas gratismodul för Prestashop (1.5.4.1)
    * Det verkar gå att betala tillbaka pengar till kunder utan större problem om man skulle vilja häva ett köp (kostar visserligen €0.49 på Skrill men det är överkomligt så länge kunderna är nöjda)
    * Det kostar visserligen mer att föra över pengar från Skrill till sitt bankkonto än det gör med Payson men med tanke på hur relativt sällan vi gör sådana överföringar så kanske det jämnar ut sig.
    * Skrill och Payson stödjer båda en hel massa kort och banköverföringar inklusive Visa och Mastercard förstås. Payson har ju faktura också men det är inget vi använder.

    Det jag inte vet om Skrill:
    * Är deras betalningsgränssnitt på svenska?
    * Behöver kunden trassla med inloggningar och lösenord för att betala med kort via Skrill?
    * Accepterar Skrill fler valutor än Payson (fler än kronor och Euro då)

    Frågan är nu, bör vi gå över till Skrill?

    #165598
    Tomas
    Deltagare

    Jag fick då och då rätt sura kunder pga Moneybooker / Skrill. Var det inte att kunderna misstänkte spam så kunde det ibland vara att de upplevde betlaningen som skum och oseriös. Thats´a fact. Lite synd då vi hade bra pris… men skrämmer det bort kunder är det just det samma.

    http://www.ehandel.se/forum/betalsystem/3425-spammar-moneybookers.html

    #165624
    zapmore
    Deltagare

    Då jag tittade på lösningen (Moneybookers) var kunden tvungen att skapa ett konto för att betala med kort, kanske har ändrat sig nu…

    #165625
    Nicklas
    Deltagare

    Jag har kört moneybookers ett par år på ett par mindre butiker och det har funkat bra, ingen registrering för kunderna och inga mail gick ut till dem.
    Nu har jag gått i från dem då deras modul till prestashop har en del att önska i 1.5.

    #165632
    Abbesnabb
    Deltagare

    Det som såg så bra ut men det gäller väl som vanligt att om det ser för bra ut för att vara sant så är det antagligen inte sant.

    #165652
    Stefan9
    Deltagare

    Hej!
    Jag sitter också och kollar på betalnings metoder och lösningar. Kan rekommendera billmate som är nya med bra priser, hjälpsamma och trevliga. Dessutom erbjuder dem komplett lösning med Kort, Bank, Faktura och delbetalning.
    eFinance | Heltäckande betallösning för e-handel
    Sedan kan man köra vilken inlösare man gillar, Teller verkar bra.

    #165659
    Fruktsam
    Deltagare

    @Stefan9 66665 wrote:

    Hej!
    Jag sitter också och kollar på betalnings metoder och lösningar. Kan rekommendera billmate som är nya med bra priser, hjälpsamma och trevliga. Dessutom erbjuder dem komplett lösning med Kort, Bank, Faktura och delbetalning.
    eFinance | Heltäckande betallösning för e-handel
    Sedan kan man köra vilken inlösare man gillar, Teller verkar bra.

    Det ser ju oförskämt bra ut! Fungerar detta som det ska så lär de snabbt få många kunder.
    Väldigt bra pris på faktura också så jag tror jag ska testa att köra helhjärtat på dem och se hur det fungerar.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.