Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem nopCommerce – Klarna Faktura / Checkout

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100402
    Elipia
    Deltagare

    Hej alla!

    Är det någon som kör Klarna Faktura eller Checkout i nopCommerce och har en modul att dela med sig?

    Har möjlighet att betala för mig om någon har utvecklat en egen modul och inte vill ge bort den gratis.

    Det går att köpa en modul på nopCommerce hemsida som ska klara av Klarna Checkout, men den är helt felgjord. Jag gjorde misstaget att köpa den innan jag insåg hur det fungerade. Den är uppbyggd så att den gör en omdirigering till en sida med vit bakgrund och klarnas Checkout-modul i mitten. Detta är ju inte alls tanken med Checkout. Dessutom innebär det att kunden i värsta fall måste mata in adress och dyl. dubbelt!

    Hursom, någon som kör Klarna i nopCommerce?

    #166074
    Elipia
    Deltagare

    Värt att tillägga är att jag är utvecklare och kan pilla in den på egen hand, utifall någon har gjort en modul som inte är perfekt “paketerad”

    #168831
    perhallstrom
    Deltagare

    Hej Elipia.
    Kom du fram till någon lösning. Jag är i precis samma läge som du. Är i behov av Klarna Faktura eller Checkout till nopCommerce. Också kikat på modulen du nämner nedan, men tveksam till den.
    Intresserad av att köpa din lösning.

    #172779
    Stagge99
    Deltagare

    Söker en Klarna modul till Klarna, maila mig gärna om ni har någon till nopcommerce stergios@home.se, vi betalar gärna om ni har någon färdig modul.

    #172949
    mgusten
    Deltagare

    Jag har utvecklat plugins för både Klarna Checkout och Invoice/Account till nopCommerce. Klarna Checkout-pluginet är byggd helt vid sidan om nopCommerce kassasystem, alltså på så vi som Klarna Checkout ska fungera. Ni kan se hur det funkar på Garn på nätet hos Garnaffären.se ullgarn bomullsgarn mohairgarn. Då jag är Klarna-partner är pluginen kostnadsfria förutsatt att ni har eller skaffar avtal med Klarna. Mejla mig om intresse fortfarande finns martin@majako.se.

    #175345
    mgusten
    Deltagare

    I brist på tid har jag valt att avbryta partnerskapet med Klarna och istället publiserat pluginet för gratis nerladdning på Github. Vill ni hjälpa till i utveckling mottages det tacksamt.

    Ni hittar pluginet här: https://github.com/martingust/klarna-checkout-nopcommerce

    Glöm inte att skärnmärka projektet om ni gillar det :)

    #175775
    Letni
    Deltagare

    Vilken version är detta testat med?
    Behövs något mer göras, än att lägga det i plugin-mappen?

    Får detta felet när jag laddar upp de och går till plugin listan:

    Error! The requested URL returned 500 – Internal Server Error when reload plugin list

    Inga plugins visas i listan.

    #176505
    jakobtw
    Deltagare

    Även vi har testat denna plugin utan att lyckas. Får ej upp den i listan över plugins.

    Kör nopCommerce 3.4.

    /Jakob

    #177512
    jakobtw
    Deltagare

    Uppdatering: Vi utvecklar nu en egen nopCommerce-plugin till Klarna Checkout. Om någon vill ta del av våra erfarenheter så är det bara att kontakta oss på Motillo.

    #177852
    jakobtw
    Deltagare
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.