Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Faktura betald 2ggr kräva tillbaka efter 2 år?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100622
    Tomas
    Deltagare

    En tidigare kund (näringsidkare) kontaktade mig om att de betalat en faktura till oss två gånger för drygt två år sedan. Det kan stämma. Men jag vet ju inte på rak arm om jag kanske redan betalat tillbaka den för två år sedan. Kunden blev aldrig nån återkommande kund och de har dessutom fått köpa rätt dyra grejer till inköpspris och på det dessutom fått mer utrustning pga fraktsakdor och annat. Jag var mycket (mer än vad som rimligen kan förväntas) mötesgående då och de har för mig varit en ren förlustaffär från början till slut.
    Och dubbelinbetalningen de ska ha gjort är bara en liten del så det känns lite småsnålt att komma och kräva det efter drygt två år. Att den blev dubbelt inbetald hade väl med att göra de betalade in fakturan två månader försent och så betalade de påminnelsen också ytterligare en månad senare.

    Allt detta har ju inte med saken att göra, men det påverkar mig och får mig ändå att fundera över hur långt bak i tiden en kund B2B kan kräva åter en dubbelt betald faktura. Någon som vet?

    #167861
    Ekraft
    Deltagare

    Normalt sett är preskriptionstiden vid B2B 10 år, vid B2C är den 3 år.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.