Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Ett annat namn?

Etiketter: ,

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101146
    Bestblom
    Deltagare

    Jag har skapat ett företagskonto på PayPal och har några frågor…
    Det är så att min webbshopp heter något annat än bolaget (aktiebolaget) som “äger” webbshoppen. När jag registrerade företaget på PayPal skrev jag aktiebolagets namn eftersom det är på det namnet jag har öppnat mitt bankkonto på SEB och företagskort.

    Min fråga är:
    1) Kunde jag öppna kontot på webbshoppens namn istället för bolaget? Skulle det blir rätt trots att webbshoppen är inte kopplat till banken, det är aktiebolaget?
    2) När jag loggar in på PayPal och klickar p “Min profil” -> “Min företagsinformation” så står mitt personliga namn och efternamn på “namn”. Är det inte företagsnamnet som ska stå där??
    Jag vill inte att kunder som köper från shoppen ska se mitt privata namn…

    #171354
    MagnusJohansson
    Deltagare

    1. Det är nog bra att använda företagsnamnet så som du har gjort. PayPal är rätt noga med sådant. Använd sedan en bild/logga från din butik. Vad jag vet så kommer kunden se både en bild samt ditt företagsnamn. Loggan är det som syns mest.

    2. Testa att köpa något och se vad som skickas till kunden (dig i detta fall). Denna uppgift kanske aldrig skickas.

    #171380
    Bestblom
    Deltagare

    Ja, du har nog helt rätt MagnusJohansson. Jag gjorde som du sa i punkt 2 och såg att det var namnet till aktiebolaget som visades, men där fanns det även med loggon på webbshoppen vilket var bra ;D

    #171381
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @Bestblom 73361 wrote:

    Ja, du har nog helt rätt MagnusJohansson. Jag gjorde som du sa i punkt 2 och såg att det var namnet till aktiebolaget som visades, men där fanns det även med loggon på webbshoppen vilket var bra ;D

    Toppen.

    Vi har kört så ganska länge och det är ingen som har ifrågasatt varför det dyker upp ett “nytt” företagsnamn helt plötsligt. Antagligen beror det på att loggan till butiken hela tiden syns.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.