Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Hjälp! Vilket betalsätt som passar oss?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102823
    Ayman90
    Deltagare

    Hej!

    Jag har varit inne och kollat ganska mycket på forum men har inte hittat nåt riktigt bra svar ännu känner jag.

    Det gäller betalsystem… Jag har haft payson innan som jag tyckte var helt ok! men just nu känner jag att jag vill ha dom lite mer “större aktörerna”.

    Om man omsätter 10+ miljoner per år och snittorder på 450kr med ca 45% Marginal, hur och vad hade ni valt för betalleverantör?

    Jag är helt enkelt förvirrad och känner att jag behöver lite hjälp ifrån er E-handlare.

    Tack!

    #178863
    Dan
    Deltagare

    0. Definiera dina behov
    1. Bestäm vilka betalleverantör du vill ha om pris inte vore en faktor
    2. Be om offert av dessa och deras konkurrenter
    3. Ta den du upplever ger mest värde per krona för dig inklusive konvertering, godkännandegrad, minskad administration osv

    Det finns inget facit bara bra understödd research :)

    En sak man ska fråga sig tidigt är om en helhetslösning är värd pengarna eller önskvärd. Då kan man utesluta rätt många alternativ.

    #178864
    Ayman90
    Deltagare

    @Dan 83289 wrote:

    0. Definiera dina behov
    1. Bestäm vilka betalleverantör du vill ha om pris inte vore en faktor
    2. Be om offert av dessa och deras konkurrenter
    3. Ta den du upplever ger mest värde per krona för dig inklusive konvertering, godkännandegrad, minskad administration osv

    Det finns inget facit bara bra understödd research :)

    En sak man ska fråga sig tidigt är om en helhetslösning är värd pengarna eller önskvärd. Då kan man utesluta rätt många alternativ.

    Tack dan !

    Jag har drivit en butik i ca 3 år och vi hade avtal med babs och swedbank
    Korttransaktioner för svenska kort låg på 0.85kr
    kreditkort 1.5%
    Det var det swedbank tog för alla kort, Visa, Mastercard.
    Babs tog 349kr per månad. Nu när jag kollar på om man har en E-butik så är priserna sjukt höga? jag har kollat runt lite och om man ska använda kompletta lösningar rör det sig om ca 2.5-3% i transaktionskostnad och det är galet.

    Jag är inte så kunnig inom E-handel förlåt mig för det. Men vad finns det för andra alternativ där man slipper procentmässig kostnad ? Då menar jag kortbetalning och Direktbetalning

    Tack!

    #178866
    Dan
    Deltagare

    Ok jag trodde du omsatte 10 mille redan och skulle byta leverantör.

    Om du inte har några volymer är ett bra första ställe att räkna på här:

    http://www.ehandel.se/kortbetalning/

    Och ja, e-handel är betydligt dyrare än inlösen i fysisk butik. Men om man har få transaktioner är det slöseri med tid att fundera så mycket över detta i starten. Det spelar bara roll när man har fått igång orderflödet.

    Du behöver faktura, kort och direktbank då täcker du det viktigaste. Direktbank är vettigt att ha men du klarar dig utan det men kommer tappa transaktioner i teorin.

    Enklast är en komplett lösning men ja det kostar som du nämnar om man inte har något att förhandla med. Det kan helt klart gå att förhandla med att ni har en etablerad fysisk butik då har man track record och kan bevisa att man är långsiktig och seriös.

    #178867
    Ayman90
    Deltagare

    @Dan 83292 wrote:

    Ok jag trodde du omsatte 10 mille redan och skulle byta leverantör.

    Om du inte har några volymer är ett bra första ställe att räkna på här:

    http://www.ehandel.se/kortbetalning/

    Och ja, e-handel är betydligt dyrare än inlösen i fysisk butik. Men om man har få transaktioner är det slöseri med tid att fundera så mycket över detta i starten. Det spelar bara roll när man har fått igång orderflödet.

    Du behöver faktura, kort och direktbank då täcker du det viktigaste. Direktbank är vettigt att ha men du klarar dig utan det men kommer tappa transaktioner i teorin.

    Enklast är en komplett lösning men ja det kostar som du nämnar om man inte har något att förhandla med. Det kan helt klart gå att förhandla med att ni har en etablerad fysisk butik då har man track record och kan bevisa att man är långsiktig och seriös.

    Tusen tack Dan!

    #179020

    Vi bygger webshopsmoduler och använder oss främst av DIBS och Payson.

    #179066
    Safar
    Deltagare

    Jag skulle starkt rekommendera KCO. Det är dyrt men jag behöver inte bry mig ett dugg om betalningen på hemsidan. Det bara flyter på oberoende av vilket betalningssätt köparen valt. Faktura är det överlägset vanligaste sättet våra kunder betalar med så tänk på att försöka ha med det om du väljer en annan leverantör.

    Lycka till!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.