Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Payex One vs Dibs Account vs Klarna vs….?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103013
    widerfisk
    Medlem

    Hej!
    Jag håller på att starta upp en liten shop via woocommerce där det mestadels kommer handlas med mindre summor, typ <500 kr. Håller på att få ett smärre sammanbrott över vilket betalsystem jag ska använda, försöker hitta lite erfarenheter av olika varianter (har försökt söka här på forumet med) men tycker det är svårt att jämföra.

    Jag vill helst använda mig av en lösning där jag bara behöver en leverantör och ett avtal, mest eftersom jag inte känner mig superkunnig på det området (har inte drivit webshop förr). Vill kunna erbjuda åtminstone kortbetalning och faktura, eventuellt också swish och direktbetalning.

    Det uppenbara valet är ju Klarna checkout men det är ju också sjukt dyrt, känns inte riktigt rimligt med tanke på mitt företags proportioner. Tittar just nu på PayEx One, DIBS Account eller möjligen typ Payson checkout, vilket är de jag har hittat där inlösenavtal och allting ingår.

    Är det någon som har erfarenhet av att använda dessa lösningar, eller tips kring hur man ska tänka? :confused:

    #179667
    spelet
    Deltagare

    Billmate, Payer, Mondido ??
    Här har du mer huvudvärk :)
    Sitter själv i samma båt och kan inte heller direkt avgöra.

    #179674
    RickardP
    Deltagare

    Det finns för och nackdelar med alla, jag sitter just nu med Dibs Account på min egna webshop där förutom problem som kan hända vilket system som helst så det enda negativa jag har att säga om Dibs är att deras faktura lösning innebär att du som e-handlare manuellt går in och hämtar PDF faktura från deras admin och måste leta reda på varje faktura som ska skickas, alternativt gör man så man automatiskt får en länk per e-mail med fakturor som ska skickas.

    Kör Payex One på mitt “heltidsjobb” system och det där har jag ju dock inte varit i kontakt med dem m er än tekniska biten implementera och verkar okej också.

    Payeon har jag kört på min egna webshop tidigare och klara fördelen med dem är ingen månadskostnad, ingen startkostnad men dem tar 3kr + 3% per transaktion/order och det är rätt dyrt men ett väldigt bra sätt att börja på om man inte har så hög omsättning.

    Klarna som du säger är ju det alternativ man vill ha men kostar som du säger alldres för mycket för alla med liten omsättning.

    Vet itne om detta hjälpte något men är du ute efter att arbeta så lite manuellt som möjligt kan jag inte rekommendera Dibs Account faktura lösning.

    #174705
    widerfisk
    Medlem

    Tack så mycket ni som svarat. Jag har inte funderat så mycket på Billmate etc, helt enkelt för att jag vill helst använda mig av ett företag som “alla” känner igen då jag tror att mina kunder är lite misstänksamma av sig :P
    Lutar nog mest år PayEx One ändå, de har lite lägre pris än Dibs och även om jag inte har lyckats få reda på så mycket om hur de funkar att ha och göra med rent praktiskt så lär jag ju märka det…

    Ett alternativ vore ju också att köra fakturadelen själv eftersom jag ha ganska låga kostnader på produkterna, fast där har jag typ inte hittat något alternativ som känns bra.

    Det är inte lätt när det är svårt! :D

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.