Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Swish för e-handel implementation

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 81 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103251
    RickardP
    Deltagare

    Jag har implementerat ca 10st olika betalningslösningar för olika svenska siter både privata projekt och proffessionellt som utvecklare.

    Nu när Swish för e-handel släppt sitt API och gått live på någon enstaka webshop så vore det roligt att implementera Swish på dem 4 webshopar jag utvecklat själv men då har dem som utvecklat APIet för Swish bestämt sig att köra server och klient certifikat….

    Varför väljer man detta?

    Inte ens dem största batalningslösningarna i värden har detta…

    Finns det någon här på forumet som sitter med windows server och kanske .net platformen som fått det hela att fungera?

    Har suttit i timmar under julhelgerna och försökt men får inte att fungera, ena sättet hittar inte cetifikatet på datorn och det andra minns jag nu inte vad det gav för felmeddelande.

    Detta kanske är fel forum men ger det ett försök att hitta någon som kanske kan ge tips eller dela kod.

    Edit: Flera som vill ha olika kodexempel så varför inte ha denna tråd som samlings tråd för swish api integrations diskuktion.

    #180448
    JKV
    Deltagare

    Inte nog med att det är krångligt att implementera, det är ju dyrt att göra transaktioner också. Vi fick ett pris på 3 kr / transaktion och då pratar vi en omsättning på ett antal miljoner. Vet inte om ni andra tycker detta är dyrt men i min värld är det väldigt dyrt i alla fall om vi jämför kostnaden för andra betalmetoder som vi erbjuder.

    Vilket pris har ni andra fått av era banker?

    #180451
    Nicklas
    Deltagare

    @JKV 85594 wrote:

    Inte nog med att det är krångligt att implementera, det är ju dyrt att göra transaktioner också. Vi fick ett pris på 3 kr / transaktion och då pratar vi en omsättning på ett antal miljoner. Vet inte om ni andra tycker detta är dyrt men i min värld är det väldigt dyrt i alla fall om vi jämför kostnaden för andra betalmetoder som vi erbjuder.

    Vilket pris har ni andra fått av era banker?

    Priset är väl alltid en förhandlingsfråga mellan dig och din bank.
    Hamnar Swish tex. i Klarnas KCO så blir det en procentuell kostnad och då är 3kr förmodligen inte så dyrt.

    #180455
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vad jag förstått när jag pratat med Klarna så kommer swish inte hamna i deras transaktionslösning utan kräva separat avtal med bankerna på samma sätt som om man kört swish i egen regi. Klarna blir nog bara en mellanhand där men det var ett tag sedan jag hörde om detta och det kan säkert ha ändrats, det borde ngn från Klarna ha bättre koll på om ngn sådan finns här

    #180459
    RickardP
    Deltagare

    Sörmlands Sparbank som vi kör ifrgasatte inget om omsättning eller något utan gav priserna nedan tillsammans med ett avtal när jag bad om avtal:

    50 kr / månaden
    3 kr /mottagen betalning
    Uppläggningspris / Swish-nummer: 1000 kr

    Jag håller med att 3 kr låter lite väl dyrt när man ändå har en månadskostnad, hade dem slopat månadskostnaden hade jag tyckt 3 kr var helt okej.

    1000kr i uppsättning per nummer jao, inte så mycket att säga om.

    Tydligen kunde man inte köra med samma nummer man redan har det tycker jag dock är lite så där att behöva sätta up ett nytt.

    #180460
    mephisto73
    Deltagare

    Ska man tolka detta som att Swish inte går att implementera på en linux/apache server? Det skulle ju vara ett märkligt drag från Swish, att utesluta stora delar av marknaden från den egna tjänsten…

    #180461
    RickardP
    Deltagare

    nej nej, det ska nog gå. jag kör windwos dock på mina servrar.

    #180468
    mephisto73
    Deltagare

    Ok vad bra. Om det är någon som sitter på ett exempel i php eller en liten tutorial för en lamp implementation skulle det vara väldigt intressant att ta del av…
    :)

    #180469
    RickardP
    Deltagare

    @mephisto73 85616 wrote:

    Ok vad bra. Om det är någon som sitter på ett exempel i php eller en liten tutorial för en lamp implementation skulle det vara väldigt intressant att ta del av…
    :)

    Lite åt det hållet jag tänkte mig också fast jag är mer intreserad av .net och windows server. Men vi har denna tråd som samling för kodexempel om någon skulle vilja dela med sig vill säga.

    #180479
    RickardP
    Deltagare

    Någon som gjort en egen integration alls då? Spelar ingen roll kodspråk eller platform men någon som gjort egen integration alls, som kan tänka sig dela sin kod?

    Har mailat GetSwish 2 gånger och dem vill inte ens försöka hjälpa till mer (antar på grund av inkompetent personal då dem själva inte utvecklat api:et).

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 81 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.