Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Var är bäst i Sverige att lägga Woocommerce?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103449
    Runns.se
    Deltagare

    Var är bäst i Sverige att lägga Woocommerce eller spelar det ingen större roll? Har gjort butiker hos Binero nu, hittar gamla test på hastighet där olika leverantörer jämförs men inget nytt.

    #181253
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Vi klev av textalk och tog woo som och valde fs data men det har varit mycket krångel, servrar ligger nere etc. (legat nere oftare än vad textalk gjorde!)
    Tipset är att efter att ha läst en drös med liknande frågeställningar att oderland är nått många säger är bra och ingen klagat på så den skulle vi tagit inser jag i efterhand.
    Bara det finns tid så byter vi till dom.

    #181255
    DreamRooms
    Deltagare

    Om du ska ha svenskt så GleSys eller Oderland. Kan annars rekommendera Cloudways som har datacenter i bl.a. Amsterdam, Frankfurt och London.

    #181262
    timint
    Medlem

    Hade också mkt problem när jag hade sajter hos FS Data. Dubbelt så dyra, hälften så mkt prestanda. Apache1, phpmyadmin 3 och ja mkt var rena stenåldern. Deras då nyanställda support fick man förklara hur deras egna maskiner var uppsatta.

    Flyttade in hos Oderland och alla problem är som bortblåsta. Det är topprestanda, inga nertider. Kör PHP 7 med Apache2 LSAPI och allt är superstabilt. Mkt trevliga, kunniga och hjälpsamma grabbar på supporten. Här kommer jag stanna. :)

    #181266
    MrPong
    Deltagare

    Vad tror ni om Bluehosts WordPress + Woocommerce-paket för $12.95-$14.95/månad? Är Går det att ha sidan på en server i Europa via dem, eller är det USA som gäller?

    Eller är Oderland att föredra?

    Tack på förhand!

    #181268
    MrPong
    Deltagare

    @Regefalk 86658 wrote:

    Vad tror ni om Bluehosts WordPress + Woocommerce-paket för $12.95-$14.95/månad? Är Går det att ha sidan på en server i Europa via dem, eller är det USA som gäller?

    Eller är Oderland att föredra?

    Tack på förhand!

    Var precis i kontakt med Bluehosts support och fick följande svar:
    “we use a program called cloudflare cdn that will cache your site on service all over the world. when a customer accesses your site they are directed to the closest server to their location. you can read about it here https://www.cloudflare.com/features-cdn/”

    Anledningen till att jag nämner Bluehost är helt enkelt för att WooCommerce verkar ha valt ut dem som sin samarbetspartner för hosting och rekommenderar dem på sin hemsida.

    Jag kommer därför använda mig av denna lösning.

    #181384
    oderland
    Deltagare

    Kul att höra att många är nöjda med våra tjänster. Många förbättringar på väg med dedikerad SSD / NV-RAM kluster för alla webbhotells mysql mm.
    Cloudflare eller liknande går använda hos alla webbhotell för statisk content.

    (Oftast så är det de stora sponsorer till wordpress, magento mm som förespråkas som sig bör då de donerar stora belopp till utvecklingen mm)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.