Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Val av plattform för nytt företag

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103151
    HJB
    Deltagare

    Hej,
    Jag och min partner håller på att starta upp en ny webshop.
    Vi är nya inom området med webshop och kan INTE programmera i den utsträckningen som behövs för många plattformar samt att kapitalet inte finns då företaget är helt nytt.

    Vi söker en plattform som funkar med många produkter då vi kommer sälja många liknade produkter.
    Det behöver finnas en fungerade design klar som man kan utgå ifrån.
    Behöver olika betalsätt. Osv.

    Jag har kollat på Starweb, wikinggruppen, textalk men är ju en djungel av alla.

    Någon som har en bra rekommendation?

    #181846
    blazern
    Deltagare

    Kan svara för Wikinggruppen, vi är supernöjda och de ordnar allt vi vill ha till rimliga priser. Klarna Checkout ingår utan månadskostnad och väljer du ett lite dyrare månadsalternativ hos Wikinggruppen ingår unik design och givetvis mobilanpassat. Du kan testa dem gratis i 30 dagar tror jag.

    #181889
    EsecoGubben
    Deltagare

    Kolla in testet på http://garderobsehandel.se/ så kan du se lite olika alternativ.

    När ni känner er redo för ett affärssystem så får du höra av dig:)

    #182711
    HJB
    Deltagare

    Jag kan idag säga att jag valde Wiking. Provade både Textalk och Quick men var inga bra lösningar för mig. https://myhat.se så blev det tillslut!

    #182718
    Jolo
    Deltagare

    Eftersom du även tittat på Textalk undrar jag om det hos Wiking går att fixa och dona själv med design, texter och bilder så som det går i Textalk (utan programmeringskunskap) Tex lägga in reor, bilder, nya produkter osv utan att beställa/be om hjälp.

    Jag har i dag Textalk och tycker just att kunna göra en hel del själv är bra, detta så man inte är beroende av andra så fort man vill gör något. (önskar den möjligheten i nästa lösning också). Dock saknar de mycket funktioner och kan inte utveckla funktioner som man önskar vilket påverkar både utveckling av butiken och försäljningsmöjligheterna vilket tyvärr gör det omöjlig att växa i deras lösning.

    #182719
    Stuffs
    Deltagare

    Du kan ändra allt du anger utom designen på själva sidan.

    #182721
    Jolo
    Deltagare

    Tack för svar :)

    Någon som känner till en plattform där följande är möjligt:

    De kan utveckla funktioner med högt i tak utan en massa begränsningar

    +

    Där man själv kan skapa egen design till viss del, som i Textalk (utan programeringskunsakap)

    Inom hemsideplattformar börjar det ju bli vanligt med drag and drop, finns det inga plattformar för butiker med denna teknik?

    #182722
    blazern
    Deltagare

    @Jolo 88581 wrote:

    Tack för svar :)

    Någon som känner till en plattform där följande är möjligt:

    De kan utveckla funktioner med högt i tak utan en massa begränsningar

    +

    Där man själv kan skapa egen design till viss del, som i Textalk (utan programeringskunsakap)

    Inom hemsideplattformar börjar det ju bli vanligt med drag and drop, finns det inga plattformar för butiker med denna teknik?

    Wikinggruppen kan utveckla allt mot en kostnad tror jag, än så länge har jag inte stött på något hinder.

    Vad det gäller designen gör dom den precis som du önskar.

    #182723
    NO LINGO
    Deltagare

    Vill tipsa om quickbutik som flera av bolagen i vår inkubator har valt. QB har flera färdiga mallar, full mobilanpassning och bra möjligheter att själv tweaka innehållet man vill.

    #182728
    Jolo
    Deltagare

    Tack för tipset om Quickbutik!

    Dock saknar de en del kopplingar som till större TA-system och betalföretag.

    Jag pratade med dem och de var trevliga, de sa dock att det utökar kopplingar i takt med efterfrågan så tyvärr finns det inga garantier om utveckling eller tidsramar. Jättesynd, såg annars ut att vara ett modernt system som hänger med i tiden :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.