Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Betalsystem

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98542
    Dotte
    Deltagare

    Hej!

    Är just nu i uppstartsskedet med min webbutik.

    Funderar starkt kring vilken betalväxel jag ska använda mig av. Har varit i kontakt med DIBS och fått erbjudandet 4990 SEK i etableringsavgift månadsavgift 690 SEK och 3 SEK i transaktionsavgift.

    Då jag förmodligen kommer hamna på ca 200-240 transaktion per år låter ju kanske detta inte så dumt? Varorna är från 8.000 till 30.000 tusen så det handlar om lite större belopp. Positiva här är att de inte tar ut någon % av köpebeloppet.

    Tankar på kring detta? Finns det bättre alternativ kanske?

    Kommer även erbjuda Klarna kampanj delbetalning.

    Tack på förhand

    #149631
    Parvelito
    Deltagare

    Du kan mata in dina uppgifter på den här länken: Jämför kortbetalning, betalväxlar, inlösenavtal och kreditkortsbetalning för e-handel
    och få ut svart på vitt om det är en bra deal eller inte.

    #149678
    Dotte
    Deltagare

    Hej Parvelito tack för ditt svar.

    Har kollat lite där och fått svaret att Auriga är den billigaste betalväxeln, men är inte så intresserad av att bara ta det billigaste utan vill ha det bra och smidigt för mig och mina kunder.

    Har även sneglat lite på kompletta lösningar, som t.ex Moneybookers, Paypal och Payson. Är detta något som funkar bra? efter lite forum sökande så verkar det som Payson är vettigast om man säljer inom Sverige? Men någon som har erfarenhet av dessa kompletta tjänster, vill inte ha något som tar extremt mycket tid och är jobbigt för kunden. Läste någonstans att efter ett köp så måste kunden registrera sig hos paypal (tror det var paypal) och detta är helt åt he… finns ingen summa i världen som skulle göra att jag skulle tvinga min kund och regga sig hos någon annan operatör, inte ens om tjänsten var helt gratis hehe.

    #149679
    Parvelito
    Deltagare

    När det är så här dyra varor så tycker jag inte Payson och de andra kompletta betallösningarna är något bra alternativ, de tar en för stor del av kakan (En beställning på 10.000kr kostar t.ex. hos Payson 303kr). Till de höga avgifterna skall läggas att de vid sådana belopp brukar önska att kunden registrerar sig.

    När det gäller service, driftsäkerhet och ambitioner så skiljer de sig inte åt särskilt mycket. De turas ganska broderligt om att klanta sig med gigantiska haverier och stopp, så egentligen kan jag inte förespråka något annat än det som är billigast för dig.

    #149680
    GregerA
    Deltagare

    Ovanpå DIBS kostnader så har du ju även inlösenavtalet i bank.

    Man bör ha i minnet att de siffror som används i beräkningen är oförhandlade priser. Hos vissa kan man få betydligt bättre, medan hos andra så går det inte att få ett öre i rabatt.

    Payson är ok att börja med så länge man inte har så stora volymer. Sedan kan man efterhand byta upp sig.

    #149695
    FredrikGust
    Deltagare

    @Dotte 49296 wrote:

    Har kollat lite där och fått svaret att Auriga är den billigaste betalväxeln, men är inte så intresserad av att bara ta det billigaste utan vill ha det bra och smidigt för mig och mina kunder.

    Vi håller på att byta betallösningar och jag har länge velat mellan olika och väljer mellan Payer, Dibs och Samport. Alla har sina fördelar och nackdelar. Det som jag gillar med Payer är att de har Internetbankbetalning för två av de stora bankerna.

    Det man också bör ta in i beräkningen är hur lång tid efter genomfört köp som pengarna betalas ut till ditt konto. Vissa leverantörer håller på kortbetalningspengarna i över 20 dagar!

    #149709
    Dotte
    Deltagare

    Det jag funderat lite på är om direktbetalning är ett måste i mitt fall. Postförskott och klarna delbetalning kanske hade funkat? Då det är som sagt från 8000 till ca 30000 kr.

    Är rätt säker på att varje kund kommer ringa in innan sin beställning då man inte direkt handlar 12 stycken.

    #149712
    Dotte
    Deltagare

    @FredrikGust 49313 wrote:

    Vi håller på att byta betallösningar och jag har länge velat mellan olika och väljer mellan Payer, Dibs och Samport. Alla har sina fördelar och nackdelar. Det som jag gillar med Payer är att de har Internetbankbetalning för två av de stora bankerna.

    Det man också bör ta in i beräkningen är hur lång tid efter genomfört köp som pengarna betalas ut till ditt konto. Vissa leverantörer håller på kortbetalningspengarna i över 20 dagar!

    Hej Fredrik, har faktiskt inte undersökt det där närmare. Vet du om DIBS gör detta? Ska prata med dem mer när det börjar närma sig uppstart.

    Skulle vara kul om det fanns en lista på alla som håller inne pengarna så kan jag filtrera bort dem direkt. Kan eventuellt köpa kanske 5 dagar men absolut inte 20 dagar.

    #149713
    Parvelito
    Deltagare

    Det där med att de håller inne pengarna är en förhandlingsfråga. Är man likvid och har god kredithistorik är det i allmänhet inget problem att förhandla bort det.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.