Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Lämplig plattform vid start

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103779
    baabban
    Deltagare

    Vi ska starta ett e-handelsbolag med väldigt få produkter, max 1-3 st till en början, en del av konceptet. Jag har försökt dyka in en del i SEO, hyrpattformar samt out-source lösningar. Jag har även sneglat mot WordPress vilket dock verkar syfta mer till blogg etc. Har gått igenom många partners men tycker mig inte riktigt hitta den lösning jag söker. Initialt har vi en budget på 2000 kr i månaden för hemsidan, då vi till en början ansåg att den här kostnaden inte skulle behöva bli särskilt stor.

    Vad är rimligt och vad finns det för bra alternativ? Kravspecifikation enligt nedan:

    Budget: Max 1000 kr /månad vore att föredra om möjligheten finns på marknaden sett till behovet.
    Design: Skulle gärna vilja ha något likt Wix.com, dock erbjuder inte dessa Klarna vilket gör att konceptet faller. Vill inte ha färdiga mallar som ser ut som ser stereotypt ut, gärna något flexibelt trots vår enkla layout.
    Plattform: Då vi i nuläget saknar kunskap kring HTML och CSS vore hyrplattform att föredra, då vad jag förstår out-surce innebär kodning?

    Hjälp mig gärna i min utveckling framåt i e-handelsvärlden.. :) Har ni nåhra schysta tips till oss?

    #182255
    PatrikL
    Deltagare

    Vi drog igång Textalks nya webshop Fabrikk för 3 månader sedan. Har inte så mycket att jämföra med men den är enkel att sköta och responsiv. Klarna checkout ingår om man vill ha det. Vi har gjort lite kodning för att få sidan att se ut som den gör men skall ändra mer på sikt.
    490:-/månaden för den större varianten.
    Kolla vår sida. http://www.standtall.se

    Vi byggde även två B2B i Textalk i slutet av förra året för våra återförsäljare. Dom är gjorda i textalks äldre klassiska teman. Shoppen och B2B är kopplad till Specter affärsystem och allt synkar bra för oss.

    #182259
    Lundstrom
    Deltagare

    Vi kör med nordisk ehandel.. Vill man testa vingarna här ska du titta in på denna länk https://www.evalent.se/startup.html där du får allt för 195kr/mån till en början för att testa konceptet. Vi kör med bas paketet idag. Saknar ni helt kunskap inom kod etc. så är det ju ganska skönt att ha deras support.

    Tycker annars https://tictail.com/l/sell verkar riktigt nice! Gratis är gott :) Tyvärr hade de inte koppling till affärssystem eller bokföringsprogram när vi drog igång. Nu håller sharespine på att lösa det!

    1-3 produkter? Vad ska ni sälja?

    :)

    #182263
    JohnL
    Deltagare

    Jag skulle rekommendera dig Hemsida24 om du vill ha enkelt och snyggt till ett bra pris!

    Eller Quickbutik.com, där kan du även få hjälp med andra saker som SEO.

    #182482
    timint
    Medlem

    Vill du ha en helt gratis e-handelsplattform som du installerar på ditt webbhotell se LiteCart (litecart.net). Stöd för många svenska betaltjänstleverantörer.

    #163855
    NO LINGO
    Deltagare

    Flera av bolagen i vår Inkubator har valt Quickbutik och verkar vara väldigt nöjda. H24 är ett enkelt och billigt alternativ som jag dock vill avråda ifrån utifall att man har lite större ambitioner än hobbynivå med sin ehandel då möjligheterna till anpassning och sökmotoroptimering är mycket begränsade. Oavsett plattform är det viktigaste att välja en och komma igång. Det är sällan det blir rätt från början utan man måste lära sig och utvecklas för att verkligen förstå vad man behöver och vilka krav man har. Så lägg inte allt för mycket tid på analys utan se till att kicka igång :)

    #182355
    Jens.Lundgren
    Deltagare

    Varför inte WordPress/Woocommerce? Snudd på gratis, extremt lätt att designa och underhålla, enkelt att SEO optimera och massvis av bra plugins. Extra betalningslösningar brukar även kunna integreras tämligen smärtfritt.
    Vad det gäller teman kan jag rekommendera Enfold (69$ engångsavgift). Vill du spara pengar bör du även undvika de flesta svenska webbhotellen. Webhotell så som siteground, hostgator m.m. är betydligt billigare och håller hög kvalité.

    Generellt anser jag att man behöver en väldigt bra anledning för att inte använda WordPress.

    #182553
    Barntema
    Deltagare

    Jag skulle rekommendera WordPress/Woocommerce. Finns snygga designer att ladda på gratis och de flesta betalsätt funkar genom gratis plugin. Flera aktörer som förser dig med webbhotell har tjänster där man enkelt laddar upp en wordpress-blogg på önskat domännamn. Sen är det bara att ladda på önskad design samt woocommerce plug-inet så skapar du enkelt en butik.

    #182821
    FHem
    Deltagare

    Vi är helt nya i branschen och kör på Nordisk E-handel. Rekommenderar denna plattform som start-up bolag och inte har så mycket kunskap om kodning. Det bästa är nog att testa sig fram då de flesta har en gratis test-period.

    #182832
    balloumattias
    Deltagare

    Jag vill också slå ett slag för WordPress+Woocommerce. Woocommerce som är ehandels-delen fungerar bra och något som jag tycker är viktigt är att det finns en stor mängd väldigt snygga teman.

    Sen har Prestaworks.se en gratis klarna-modul ifall ni vill ta betalt mha klarna.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.