Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Bästa shopen när man säljer till både företag och privatpersoner med konto-rabatt

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103822
    viahov
    Medlem

    Jag driver en webbutik i Prestashop idag men är fundersam om att kanske byta till nåt smidigare med mer helhetslösningar. Idag får jag ju köpa in de moduler som behövs.

    Några av de viktigaste punkterna som måste finnas med är att möjlighet till kundgrupper med kopplade rabatter. Idag är kunderna både återförsäljare och privatpersoner. ÅF loggar in på konton där jag har kopplat rabatter och de finns i tre olika ÅF-grupper med tre olika rabattsatser.
    Privatpersoner handlar alltid för standardpriset.

    Det jag framförallt saknar idag i min webshop är en enkel överföring av adress och kund-information till pacsoft och memnon så att man kan automatisera utskriften av fraktsedlar ännu mer så det går snabbare.

    jag vill gärna ha en webbutik med så mycket inbakat som möjligt så att det blir smidigt och enkelt, t.ex skicka ut nyhetsbrev direkt från shopen, istället för att exportera adress-register till annan nyhetsbrevtjänst.

    Som betalmetod idag används payson, fast det funkar ganska dåligt tyvärr. Jag kommer byta till Payex eller Klarna eller något smidigare framöver.

    Vad skulle ni rösta på är bästa plattformen till dessa behov?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.