Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Val av e-plattform etc

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104519
    Joanna_
    Deltagare

    Hej!

    Är helt ny på detta, men har efter ett par år nu bestämt mig för att starta en webshop :)
    Jag har sökt runt på olika alternativ- Shopify med dropshipping, inte dropshipping, wix, quickbutik etc för att se vad som kan tänkas passa.

    Jag har mailat leverantörer för att försöka hitta de produkter som jag söker till min webshop, men det verkar vara lättare sagt än gjort :(

    Var inne på dropshipping , men är tveksam om det skulle vara något för mig då jag gärna packar själv och har kontroll över allt , samt att jag inte hittar de produkter jag söker :)

    Budgeten är inte så stor så en e-plattform som inte kostar så mycket och enkel är det jag söker,

    Då till min fråga, någon som har bra tips på en plattform? Några andra bra tips man kan behöva på vägen i denna djungel?

    Mvh
    Joanna

    #184718
    Expresspack
    Deltagare

    Ja som du säger finns det en hel djungel av plattformar.

    Det finns färdiga koncept som man köper in sig på plattformen typ wikinggruppen, textalk m.m

    Sen om man är lite kunnig eller har någon annan som kan sätta upp en WordPress/woocommerce sida med produkter kostar det inget mer än webbhotellet och om personen som hjälper dig skall ha något.

    Annat förslag är att kolla på en plattform som heter Sello, det är ett centralt system som har kopplingar till säljkanaler som fyndiq,cdon,tradera m.m
    Det är en låg avgift för att nyttja men du har en frihet att “anlita” säljkanaler som säljer åt dig, sedan kan du lägga tid på att packa och se till att lagret är fullt. Alt. Ge någon tredjepartslogistiks företag dina lagerfunktioner. *wink*

    Dropshipping är ett populärt sätt att utan investera skapa en ruljans av produkter utan att behöva ta i dem, dock är det ett varningens finger om man nu väljer att köra dropship från länder utanför EU, t.ex. som Kina efter postnords agerande gällande skärpta kontroller för importer kan ge dig en hel del missnöjda kunder eller väldigt höga tullavgifter.

    Vårt ehandelsbolag använder Sello för att sälja våra produkter, säljkanalerna tar en viss procentuell summa i betalning för att sälja dina produkter men du behöver inte lägga tid på att sälja dina produkter i början innan du vet vad som säljer på marknaden.

    #184719
    Joanna_
    Deltagare

    Sello ska jag kolla in, tack för tipset! :)

    Tanken med dropshipping är inte lika aktuell längre då jag inte vill sälja skönhetsprodukter från kina, samt att det troligtvis kommer att bli dyrare, och då som du skrev blir det nog en hel del sura miner.

    Men det är verkligen inte lätt att hitta leverantörer :( Svårare än jag trodde

    #184721
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag kör med Quickbutik. Dom har 3 nivåer som börjar från typ 159 kronor. Snabb support och bra funktioner. Så vill du ha billigt i början som du kan växa i skulle jag tittat på dessa. Vill du ha dyrare lösningar skulle jag tittat på Kodmyran eller wikinggruppen.

    @Joanna_ 91370 wrote:

    Hej!

    Är helt ny på detta, men har efter ett par år nu bestämt mig för att starta en webshop :)
    Jag har sökt runt på olika alternativ- Shopify med dropshipping, inte dropshipping, wix, quickbutik etc för att se vad som kan tänkas passa.

    Jag har mailat leverantörer för att försöka hitta de produkter som jag söker till min webshop, men det verkar vara lättare sagt än gjort :(

    Var inne på dropshipping , men är tveksam om det skulle vara något för mig då jag gärna packar själv och har kontroll över allt , samt att jag inte hittar de produkter jag söker :)

    Budgeten är inte så stor så en e-plattform som inte kostar så mycket och enkel är det jag söker,

    Då till min fråga, någon som har bra tips på en plattform? Några andra bra tips man kan behöva på vägen i denna djungel?

    Mvh
    Joanna

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.