Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Vilken plattform ?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102764
    kiwi
    Deltagare

    Hej
    Jag är en nystart e-handel företag som vill börja start mitt webbutik.
    Men det jätte svårt att välja för mig?
    Jag har ett litet förtag nu men det kommer bli många varor att lägga på webbutiken snart.
    1-Jag behöver en platfurm om man blir stor företag i framtiden man behöver inbörja inte från 0. Jag menar att hemsidan har denna möjligt för att man utvekla webbutiken i framtiden!
    2- lätt att jobba och ändra nåt på hemsidan och lätt att kontakta leverantören.
    3-kan man köpa butiken , inte blir broende av leverantören i framtiden??
    Jag blir jätte tacksam om ni som har erfarenhet delar med mig vad ni tror ör bra!

    #184863
    Mats Rajala
    Deltagare

    Hej kiwi!

    Allt beror på hur stort du vill att det ska vara redan från början. Spontant låter det som om att WordPress + Woocommerce kanske är en bra början för dig. Det du kan behöva lite hjälp med då, är att få designen omgjord, om du inte vill att det ska vara standardmallarna, samt att sätta upp det på rätt sätt. Med Woocommerce är du inte beroende av någon leverantör, utan det är du som sköter allting. Dock så får du om du använder dig av denna typ av ehandelssystem, tänka på att support kan bli kostsamt.

    Du kan läsa mer här; https://woocommerce.com/

    #184907
    danielolsson
    Deltagare

    Hej!

    Jag kan rekommendera easybot.se, är själv jättenöjd med dem och deras support!

    /Daniel

    #184913
    miiow
    Deltagare

    Hejsan!
    Jag kan verkligen rekommendera http://www.Prestaweb.se i så fall som jag driver.
    1. Då det är ett stort CMS system har det stora möjligheter och passar både för små som stora webbutiker.
    2. Webbutikerna grundas på Prestashop som är enkelt att administrera och då det är ett så pass känt system så finns det hundratals guider och hjälp på nätet. Jag är nästan alltid tillgänglig för frågor och har många bra referenser redan.
    3. Här köper man ut webbutiken direkt och är alltså helt utan bindningstid och månadskostnad. Efter köp äger du den helt alltså :)

    Vad är det du ska sälja för något? Berätta gärna mer.

    #184944
    spinnaren
    Deltagare

    Personligen skulle jag vilja varna en “smula” för woocommerce då det är mindre trevlig för en utvecklare att specialanpassa. Ja fördelarna är många för den konstnadsmedvetna men fallgroparna är flera. Hela principen bygger på att använda wordpress ordinarie post-snurra vilket i sig inte passar för produkter. Ställ dig frågan.. Vad är viktigt för dig? Fokusera på att generera försäljning eller spendera timmar på administration.

    #184952
    kiwi
    Deltagare

    @spinnaren 91697 wrote:

    Personligen skulle jag vilja varna en “smula” för woocommerce då det är mindre trevlig för en utvecklare att specialanpassa. Ja fördelarna är många för den konstnadsmedvetna men fallgroparna är flera. Hela principen bygger på att använda wordpress ordinarie post-snurra vilket i sig inte passar för produkter. Ställ dig frågan.. Vad är viktigt för dig? Fokusera på att generera försäljning eller spendera timmar på administration.

    För mig dett är vikitig:
    1- att min hemsidan funkar bra och enkelt för mina kunder och de kan se och hitta min hemsidan enkelt för att ge mig att sälja mer.
    2- jag vill att kan andra text o bild och inehållet själv och i framtiden kan utveckla hemsidan hos samma leverantör eller nån annan.
    3-det klat att pris är viktigt.

    #184969
    FredrikGust
    Deltagare

    Det har blivit ett stort fokus på att programvaran ska vara gratis, men det kanske viktigaste när man driver e-handel är att sälja. Sälja gör man genom att vara trovärdig med sitt erbjudande och skapa trygghet inför ett köp. Det gör för mig att halvöversatta wordpressmallar får allt för många att lägga allt för mycket tid på teknik och allt för lite tid på försäljning och att vässa erbjudandet.

    Jag tycker att man ska kolla på de lösningar som erbjuder bra lösningar för betalningar och som fungerar tillräckligt bra med möjlighet att skapa innehåll kopplat till produkter för att kunna bygga bättre SEO.

    Quickbutik har vi själva testat för ett testprojekt och där var det imponerande snabbt att komma igång.

    Nu är det så att man kommer ägna mycket tid med att hantera sina produkter och alla order, då ör det bra om även dessa funktioner är smidiga.

    Mitt tips är därför att testa några olika av lösningarna och känna av vilken som funkar bäst. Alla kommer klara de krav ni ställer ovan bortsett från att köpa loss lösningen.

    #185259
    caramia
    Deltagare

    Bra tips, tack FredrikGust

    #185265
    Erik_solvd
    Deltagare

    Det är ofta billigare i nuläget med att hyra in sig på en plattform, men dyrare i längden om du driver en seriös affär. Det brukar också gå snabbare att börja sälja genom att hyra in sig på en plattform, men det tar längre tid i längden när du måste gå ifrån allt du satt upp och konfigurerat på den plattformen.

    Planerar man att bara göra ett test tycker jag att man ska hyra in sig på en plattform. Men annars rekommenderar jag alltid att äga sin plattform själv. Det går att sätta upp allting väldigt billigt och gratis lösningar som woocommerce är fungerar jättebra och är enkla att skala upp sitt företag med.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.