Krönika:
Tobias Jonasson
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-03-03, 13:09
Ny medlem
ingen
hemma
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
Business is on a distinguished road
Cool Starta webshop Hjälp!

Har för avsikt att starta en webshop, men ju mer jag läser på, ju mer förvirrad blir jag.-)
Jag vill starta en webshop och vill ha en med färdiga funktioner.
Kommer förmodligen starta enskild firma och inte AB inledningsvis

Funktioner som önskas är:
1) B2B och B2C (vill helst inte ha eget lager)
2) Olika betalningsmöjligheter och valutor
3) Själv kunna lägga till och dra bort produkter, bilder, text, färg etc
4) Lagersaldo i realtid (mycket viktigt för mig att kunden kan se lagersaldot på min webshop direkt)
5) Snabbkassa
6) System för min egen bokföring

Jag förstår inte hur ni gör när ni har en webshop och sedan ska sy ihop hela kedjan från er webshop till olika grossister? samt leveranser från grossisten med er som avsändare?

Kan någon vara så snäll och berätta steg för steg hur man gör. Förstått att det inte finns en färdig mall för detta utan man gör lite olika, men jag behöver veta var ni hittar era grossister och hur ni kopplar ihop dessa med er webshop och pris på detta mellan tummen och pekfingret?
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-05-13, 10:42
Erik_solvds avatar
Novis
Solvd.se
Solvd.se
 
Reg.datum: maj 2018
Inlägg: 18
Erik_solvd is on a distinguished road
Standard

1, vill du inte ha lager så kan dy hyra in dig på 3PL lager som det heter.
De har ofta egna system där du ser lagersaldo och all information. Deras system kan du koppla till din butik, så att lagersaldo synkas när någon köper en produkt.

2. Kassaalternativ har du som plugin i din Ehandel. Där kan du snabbt installera de olika alternativ du vill ha, och ha många olika om dina villkor med de olika bankerna tillåter det.

3. Använder du t.ex WooCommerce till Wordpress så har du ett väldigt enkelt gränssnitt för att ändra och lägga till alla sådana saker.

4. Har du WooCommerce med en koppling till lagersystemet så synkas allt sådant som sagt.

5. Snabbkassa får du beroende på vilken bank och checkout du använder. Alla brukar ha "snabbkassa" nu för tiden dock.

6. Alla affärssystem har kopplingar direkt till din butik. Fortnox, Visma, Spectre etc.

Hela ditt system kan vara WooCommerce, och alla andra delar är plugins som snackar med WooCommerce. Väldigt enkelt i praktiken
__________________
Vi rådgiver alltid gratis, oavsett plattform eller problem.
Vi älskar att få veta vilka problem ni står med just nu. Ni kan alltid ringa oss på 072-873 00 67 eller maila mig på erik@solvd.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Elodie Details AB söker:
Content Manager
TRIWA söker:
eCommerce Manager