Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Starta webshop Hjälp!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104582
    Business
    Deltagare

    Har för avsikt att starta en webshop, men ju mer jag läser på, ju mer förvirrad blir jag.-)
    Jag vill starta en webshop och vill ha en med färdiga funktioner.
    Kommer förmodligen starta enskild firma och inte AB inledningsvis

    Funktioner som önskas är:
    1) B2B och B2C (vill helst inte ha eget lager)
    2) Olika betalningsmöjligheter och valutor
    3) Själv kunna lägga till och dra bort produkter, bilder, text, färg etc
    4) Lagersaldo i realtid (mycket viktigt för mig att kunden kan se lagersaldot på min webshop direkt)
    5) Snabbkassa
    6) System för min egen bokföring

    Jag förstår inte hur ni gör när ni har en webshop och sedan ska sy ihop hela kedjan från er webshop till olika grossister? samt leveranser från grossisten med er som avsändare?

    Kan någon vara så snäll och berätta steg för steg hur man gör. Förstått att det inte finns en färdig mall för detta utan man gör lite olika, men jag behöver veta var ni hittar era grossister och hur ni kopplar ihop dessa med er webshop och pris på detta mellan tummen och pekfingret?

    #185268
    Erik_solvd
    Deltagare

    1, vill du inte ha lager så kan dy hyra in dig på 3PL lager som det heter.
    De har ofta egna system där du ser lagersaldo och all information. Deras system kan du koppla till din butik, så att lagersaldo synkas när någon köper en produkt.

    2. Kassaalternativ har du som plugin i din Ehandel. Där kan du snabbt installera de olika alternativ du vill ha, och ha många olika om dina villkor med de olika bankerna tillåter det.

    3. Använder du t.ex WooCommerce till WordPress så har du ett väldigt enkelt gränssnitt för att ändra och lägga till alla sådana saker.

    4. Har du WooCommerce med en koppling till lagersystemet så synkas allt sådant som sagt.

    5. Snabbkassa får du beroende på vilken bank och checkout du använder. Alla brukar ha “snabbkassa” nu för tiden dock.

    6. Alla affärssystem har kopplingar direkt till din butik. Fortnox, Visma, Spectre etc.

    Hela ditt system kan vara WooCommerce, och alla andra delar är plugins som snackar med WooCommerce. Väldigt enkelt i praktiken :)

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.