Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar vill starta butik och behöver lite råd

Etiketter: 

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104748
    Beppe35
    Deltagare

    Hej,
    Jag är Newbie inom e-handel och hoppas jag här skulle kunna få lite hjälp och råd om vilken E-platform jag skall välja, och kanske lite mer almäna råd

    Jag skulle vilja öppna en E-handels shop i Sverige med c.a 100 olika speciella bilreservdelsprodukter.
    Dessa produkter hittar jag på Ebay och Amazon i Tyskland och vill i stort sett bara planka dessa produktbeskrivningar och sen lägga in på min e-shop, som inte skall se ut som Ebay eller Amazon, dels för att mina kunder inte skall förstå allt för enkelt att dessa produkter kommer från ebay ocbh amazon och dels för jag tycker ebays design inte är så snygg.
    Sen så skall mina kunder gå in på min hemsida och där beställa online från min webshop och då självklart också betala online.
    När deras beställning är gjord och betald, så skall jag gå till ebay och amazon och beställa dessa produkter och låta dom skicka produkterna direkt till mina kunder.
    När detta är gjort så skall jag skicka trackingnummer och kvitto till mina kunder.
    Med detta upplägg som jag just beskrivit, vilken platform skulle vara bäst och enklast och använda och har ni några andra råd om vad jag skall göra och tänka på för att detta skall falla väl ut.

    mvh Bengt

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.