Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Sälj inte på Fyndiq! Du kommer att bara förlora massor av pengar!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104851
    anna01
    Deltagare

    Ska du sälja på Fyndiq, då ska du förbereda dig att förlora många av dina produkter(utan betalt) + Fyndiqs avgifter+ Frakt kostnader. Tänk efter innan du ska sälja där!

    Tack vore Fyndiqs konstiga ologiska villkor, så kan många köpa gratis produkter från dig utan att betala en enda krona. Alla produkter som rapporterats som reklamation och vars värde understiger ett visst belopp, kommer Fyndiq automatiskt att återbetala kunden, oavsett vad hen skriv i reklammations fält, hen behöver inte ens att uppvisa felet via t.ex bild, räcker med bara några ord, så är dina produkter och pengar borta! Fyndiq tar ändå ut avgfiter från du som säljare, så säljvklart bryr de sig inte ens om vad du förlorar, de bryr sig bara om sina avgift-intäkter. Du som säljare får aldriga riktigt uppfatta vad verkligen felet är på din produkt, för du får inte kommunicera med kund, och eftersom det är ett automatisk beslut så får du inte heller prata med Fyndiqs kundtjänst om det. Du bara ge bort dina produkter, ge bort avgfiter till Fyndiq och förlorar dina fraktkostnader, helt enkelt!
    Tyvärr finns många oseriösa köpare i världen, alla vill ha gratis prylar så klart. Upptäck man detta grym Erbjudande, vill självklart många uttnjta det, t.o.m sprida tricket till kompisar och släkter… För Fyndiq, det är bara ett fantastisk marknadförings sätt för dem, det lockar folk att göra mer beställningar, de öka sina intäkter, det är bara du som säljare förlorar!

    Fyndiq? Nej! aldrig mer!

    #185778
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Och så här supermegadunderkorkat har det varit lääänge nu, helt otroligt dumt.
    Sedan sitter ju den ärlige kunden som på riktigt reklamerat för det fattades exempelvis en detalj och tänker – Va fick jag inte detaljen skickad så produkten fungerar, jag fick behålla varan och fick tillbaka alla pengarna, men jag vill ju inte ha pengar jag vill ju ha detaljen så produkten fungerar!
    Eller kund som på riktigt fått en vara som var trasig, den vill ju oftast ha en ny som funkar inte pengarna.

    #185779
    anna01
    Deltagare

    @mailingbags.nu 92866 wrote:

    Och så här supermegadunderkorkat har det varit lääänge nu, helt otroligt dumt.
    Sedan sitter ju den ärlige kunden som på riktigt reklamerat för det fattades exempelvis en detalj och tänker – Va fick jag inte detaljen skickad så produkten fungerar, jag fick behålla varan och fick tillbaka alla pengarna, men jag vill ju inte ha pengar jag vill ju ha detaljen så produkten fungerar!
    Eller kund som på riktigt fått en vara som var trasig, den vill ju oftast ha en ny som funkar inte pengarna.

    Precis!!! Förklarade till Fyndiq att vi kunde skicka ut nya produkter till kund när det gäller godkänd reklamation. Nej! Det fick inte vi att göra! Konstig nog att, på Allmänna villkor på deras hemsida till kund står det att “Butiken har rätt att i första hand erbjuda Konsumenten avhjälpande (ex. reparation) eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för Konsumenten. ” Detta har aldrig hänt! Lögn!
    Som sagt, jag avråder er (som säljare) att sälja mer på Fyndiq!

    #185780
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Förklara för fyndig = du pratar med extern firma som “sköter” kundtjänst = du kan lika gärna gå ut och prata med en lyktstolpe.

    #185859
    Thomas THL
    Deltagare

    Länge sedan jag var inne på Fyndiq men kollade in idag och herregud, vad är det för dålig Wish-kopia med hittepå-ordpriser det blivit?

    Bedrövligt att kalla en dålig dropshipprodukt sänkt från 69 till 59 kr för fynd.

    Och vad släpper man igenom för produkter med dagens klimat i förorterna?
    Slangbella formad som ett knogjärn? Perfekt för att öva prickskytte? Jo tjena :(

    https://fyndiq.se/sport-fritid/#15878524-slangbella-i-robust-hallbart-material

    Jisses.

    #186193
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Slutade sälja på Fyndig för över 1 år sedan, i dag får vi faktura på en paketvåg 1.199kr som någon har returnerat till någon, gissar till Fyndig? Inte till oss i alla fall.
    Självklart ersätter vi men vi behöver ju själva vågen som det för övrigt är 30 års garanti på, och som vi helt enkelt får en ny för bara vi skickar in den defekta.
    Så nu vill Fyndig ha 1.199 inom 20 dar.
    Ska bli intressant och se vad dom svarar på att jag skrev:
    Hej Fyndig, självklart går det bra bara vi får varan till oss först.
    Så skicka varan så tittar vi på det när den anlänt.
    Adress har ni.
    Vad tror ni dom svarar?

    #186195
    Stefan72
    Deltagare

    Står det inte i villkoren hur det fungerar?
    Att det är som det är kan man ju tycka vad man vill om men såna här marknadsplatser är ju utformade för skitgrejer som omsätts snabbt och där man har marginaler på flera hundra procent.
    Tyvärr lockar det ju vanliga säljare också som tror att det är en bra säljkanal så att de kommer igång fort och produkterna kommer ut snabbt. Tyvärr blir ju det som beskrivits baksidan av det hela då……..Man kanske är jätteliten, man har få produkter, små marginaler, dyra produkter osv osv…..Då är det klart att det skenar iväg om de arbetar på det här viset. (vilket många marknadsplatser gör)

    #186198
    mjo
    Deltagare

    @mailingbags.nu 93451 wrote:

    Vad tror ni dom svarar?

    Haha.. skulle bli mycket förvånad om du får något svar alls. :-) Vi fick en faktura från dom för något år sedan för en vara som tydligen blev returnerad för tre år sedan. Den hamnade i runda arkivet utan vidare åtgärd eller skriftväxling. Har inte hört något sedan dess. :-)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.