Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > E-handelsplattformar

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-11-03, 13:32
Ny medlem
ingen
Anna L
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 2
anna01 is on a distinguished road
Angry Sälj inte på Fyndiq! Du kommer att bara förlora massor av pengar!

Ska du sälja på Fyndiq, då ska du förbereda dig att förlora många av dina produkter(utan betalt) + Fyndiqs avgifter+ Frakt kostnader. Tänk efter innan du ska sälja där!

Tack vore Fyndiqs konstiga ologiska villkor, så kan många köpa gratis produkter från dig utan att betala en enda krona. Alla produkter som rapporterats som reklamation och vars värde understiger ett visst belopp, kommer Fyndiq automatiskt att återbetala kunden, oavsett vad hen skriv i reklammations fält, hen behöver inte ens att uppvisa felet via t.ex bild, räcker med bara några ord, så är dina produkter och pengar borta! Fyndiq tar ändå ut avgfiter från du som säljare, så säljvklart bryr de sig inte ens om vad du förlorar, de bryr sig bara om sina avgift-intäkter. Du som säljare får aldriga riktigt uppfatta vad verkligen felet är på din produkt, för du får inte kommunicera med kund, och eftersom det är ett automatisk beslut så får du inte heller prata med Fyndiqs kundtjänst om det. Du bara ge bort dina produkter, ge bort avgfiter till Fyndiq och förlorar dina fraktkostnader, helt enkelt!
Tyvärr finns många oseriösa köpare i världen, alla vill ha gratis prylar så klart. Upptäck man detta grym Erbjudande, vill självklart många uttnjta det, t.o.m sprida tricket till kompisar och släkter... För Fyndiq, det är bara ett fantastisk marknadförings sätt för dem, det lockar folk att göra mer beställningar, de öka sina intäkter, det är bara du som säljare förlorar!

Fyndiq? Nej! aldrig mer!

Senast redigerad av anna01 den 2018-11-03 klockan 17:00.
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-11-03, 15:12
Nyfödd
www.mailingbags.nu www.postorderpåse.se
Svenska Postorderpåsar AB
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 41
mailingbags.nu is on a distinguished road
Standard

Och så här supermegadunderkorkat har det varit lääänge nu, helt otroligt dumt.
Sedan sitter ju den ärlige kunden som på riktigt reklamerat för det fattades exempelvis en detalj och tänker - Va fick jag inte detaljen skickad så produkten fungerar, jag fick behålla varan och fick tillbaka alla pengarna, men jag vill ju inte ha pengar jag vill ju ha detaljen så produkten fungerar!
Eller kund som på riktigt fått en vara som var trasig, den vill ju oftast ha en ny som funkar inte pengarna.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-11-03, 16:20
Ny medlem
ingen
Anna L
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 2
anna01 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mailingbags.nu Visa inlägg
Och så här supermegadunderkorkat har det varit lääänge nu, helt otroligt dumt.
Sedan sitter ju den ärlige kunden som på riktigt reklamerat för det fattades exempelvis en detalj och tänker - Va fick jag inte detaljen skickad så produkten fungerar, jag fick behålla varan och fick tillbaka alla pengarna, men jag vill ju inte ha pengar jag vill ju ha detaljen så produkten fungerar!
Eller kund som på riktigt fått en vara som var trasig, den vill ju oftast ha en ny som funkar inte pengarna.
Precis!!! Förklarade till Fyndiq att vi kunde skicka ut nya produkter till kund när det gäller godkänd reklamation. Nej! Det fick inte vi att göra! Konstig nog att, på Allmänna villkor på deras hemsida till kund står det att "Butiken har rätt att i första hand erbjuda Konsumenten avhjälpande (ex. reparation) eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för Konsumenten. " Detta har aldrig hänt! Lögn!
Som sagt, jag avråder er (som säljare) att sälja mer på Fyndiq!

Senast redigerad av anna01 den 2018-11-03 klockan 16:23.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-11-03, 19:29
Nyfödd
www.mailingbags.nu www.postorderpåse.se
Svenska Postorderpåsar AB
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 41
mailingbags.nu is on a distinguished road
Standard

Förklara för fyndig = du pratar med extern firma som "sköter" kundtjänst = du kan lika gärna gå ut och prata med en lyktstolpe.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Sportlala.se söker:
Digital Growth Specialist
JFR.SE söker:
Customer Service Manager
Länna Möbler AB söker:
Content Manager
Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:
Inköps- och Marknadsassistent
BSA KÖK & BAD AB söker:
E-commerce Manager