Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Plattform som klarar paket med olika moms-satser

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104901
    Merximera
    Deltagare

    Hej,

    Vi har en hemmabyggd(!) eShop idag. Siktar på att lämna den. Vi har bara 100 artiklar och väldigt få ordrar, så jag letar efter något enkelt och billigt.

    Kruxet verkar vara att vi har paket (bundles) med olika moms-satser på resp. ingående artikel. Någon som vet någon plattform som klarar detta?

    Allt gott,
    Peter

    #185942
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Kolla med quickbutik.com. Där kan man ställa in momsen per produkt (som är en självklarhet för alla hoppas jag) och sen har dom så man kan packa dessa i ett paket. Så man borde då kunna ha olika produkter i ett paket med olika momser, men jag har inte testat själv.

    @Merximera 93101 wrote:

    Hej,

    Vi har en hemmabyggd(!) eShop idag. Siktar på att lämna den. Vi har bara 100 artiklar och väldigt få ordrar, så jag letar efter något enkelt och billigt.

    Kruxet verkar vara att vi har paket (bundles) med olika moms-satser på resp. ingående artikel. Någon som vet någon plattform som klarar detta?

    Allt gott,
    Peter

    #185946
    allstars
    Deltagare

    Kan du inte själv bestämma vilken moms paketet ska ha?! Dvs bundle med ett Piano och ett nothäfte sätter du till 25%.

    #185949
    Dynacube
    Deltagare

    @Merximera 93101 wrote:

    Hej,

    Vi har en hemmabyggd(!) eShop idag. Siktar på att lämna den. Vi har bara 100 artiklar och väldigt få ordrar, så jag letar efter något enkelt och billigt.

    Kruxet verkar vara att vi har paket (bundles) med olika moms-satser på resp. ingående artikel. Någon som vet någon plattform som klarar detta?

    Allt gott,
    Peter

    I WooCommerce så har du stöd för olika momsgrupper det finns även plugins som kan skapa bundles.

    Men när du skapar bundles har du ett satt pris eller är det bara ett paket med x antal varor med totalsumma av alla varor i din egna eShop?

    #185955
    Merximera
    Deltagare

    Quickbutik svarade:
    Ni kan absolut skapa Produktpaket men ni sätter priset på hela paketet och därav även en momssats för Produktpaketet.

    #185968
    Hjaltebyran
    Deltagare

    Inga konstigheter att göra det i woocommerce precis som dynacube beskriver :)

    #186010
    oneaxel
    Deltagare

    @Hjältebyrån 93133 wrote:

    Inga konstigheter att göra det i woocommerce precis som dynacube beskriver :)

    Håller med ovanstående, woocommerce är ett perfekt verktyg för ändamålet :)

    #186022
    StarwebAnders
    Deltagare

    Du är välkommen till oss på Starweb då vi kan hantera olika momssatser på de olika produkterna i en paketprodukt. Hör av dig så kan vi prata mer om hur vårt upplägg med hosting och allt hänger ihop.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.